تازه های سایت

کد مطلب: 37544
26. ارديبهشت 1398 - 8:11
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: با افزایش بارش‌ها در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 72 هزار تن گندم از مزارع نهاوند برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مهم تولید گندم استان است که همه ساله ارقام مرغوبی از این محصول را‌ در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم در نهاوند 19 هزار و 480 هکتار است که از این میزان 12 هزار و 480 هکتار آن آبی و 7000 هکتار نیز دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیش‌بینی افزایش 2 هزار و 500 تا 3 هزار تنی گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های خوب فروردین ماه گذشته که باعث افزایش تولید گندم در مزارع کشت دیم شد پیش‌بینی می‌شود امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

وی از ذخیره‌سازی بخش عمده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در انبار و سیلوهای نهاوند خبر داد و گفت: در شهرستان نهاوند قابلیت ذخیره گندم به میزان 20 تا 22 هزار تن وجود دارد و در صورت نیاز بخشی از آن در انبارهای مرکز استان ذخیره می‌شود.

خردمند ارقام گندم نهاوند را یکی از مرغوب‌ترین گندم‌های استان ذکر کرد و افزود: ارقام گندم تولیدی نهاوند شامل پیشگام، میهن و سایونز است که امسال هم واریته‌ حیدری به آن اضافه شده که از ارقام با مرغوبیت بالای گندم است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت 17 هزار ریال تعیین شده که کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را با این قیمت تحویل مراکز خرید کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند زمان برداشت گندم در این شهرستان را از اوایل تیرماه عنوان کرد و گفت: در این راستا بیش از 80 دستگاه کمباین به کار گرفته می‌شود.

قابل ذکر است در شهرستان نهاوند حدود 70 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که بیش از 50 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

نهاوند به واسطه داشتن آب و هوای مساعد و بارش‌های مناسب از قطب‌های اصلی کشاورزی استان محسوب می‌شود که در بسیاری از محصولات تولیدی جایگاه اول تا سوم را داراست.

عمده‌ترین محصولات کشاورزی نهاوند شامل گندم، جو، کلزا، گشنیز، نخود و لوبیا، عدس، آفتابگردان، خیار و محصولات باغی آن نیز شامل سیب، گلابی، گردو، بادام، انواع آلو، زردآلو، هلو و شلیل، به و گیلاس است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما