تازه های سایت

کد مطلب: 37419
10. ارديبهشت 1398 - 7:48
فرمانده سپاه نهاوند از فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ حسن مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در نهاوند ۱۰۰ گروه جهادی فعالیت دارند که ۹ گروه آن ویژه و تخصصی بوده و ۷۶ گروه دیگر نیز محله‌محورند که در مجموع طی سال گذشته ۹۵۰ نفرروز فعالیت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های اقتصادی ۶ دوره آموزشی برگزار شده و ۳۰۰ نفر نیز آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند اضافه کرد: اشتغالزایی صورت گرفته عمدتاً در زمینه پرورش دام و طیور، زنبور عسل، پرورش قارچ، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی بوده که در سطح شهرستان از ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند.

سرهنگ مرادی با اشاره به بازدید از طرح‌های اشتغال زای سپاه در این هفته با حضور مسئولان، گفت: طی سال گذشته ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار ویژه ایجاد اشتغال به ۲۳ نفر از بسیجیان اعطا شده که در این راستا ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت شده‌اند.

فرمانده سپاه نهاوند از جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی مردم پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۴۰ میلیون تومان این مبلغ نقدی و مابقی غیر نقدی بوده که طی ۱۲ مرحله به وسیله ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

مرادی از اجرای طرح «جهاد همبستگی» برای بازسازی منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه چگنی لرستان به همدان واگذار شده است.

وی افزود: از این تعداد سهم نهاوند ۵۰ واحد است که برای تحقق آن فعالیت‌های خود را از روز گذشته آغاز و جلساتی را با هیات امنا مساجد، بازار و اصناف برگزار کرده‌ایم.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: علاوه بر این مقرر شده این شهرستان نسبت به تهیه یکصد وسیله لوازم خانگی را برای مناطق سیل‌زده تامین کند.

حسن مرادی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه، بسیج سازندگی و «هفته معلم» ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی در نهاوند اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه هفته معلم شامل اعزام بسیجیان فرهنگی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تقدیر از فرهنگیان و مربیان برتر در سه نقطه شهرستان، همایش فرهنگیان و سرگروه‌های صالحین، برگزاری مسابقات ورزشی و سرکشی از خانواده‌های شهدای فرهنگی است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در خصوص گرامیداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه نیز در این هفته دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهید و تجلیل از مربیان عقیدتی ـ سیاسی سپاه اجرا می‌شود.

وی به ویژه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در هفته بسیج سازندگی از طرح‌های موفق اشتغالزایی، طرح‌های اردوهای جهادی بازدید به عمل آمده و علاوه بر آن نمایشگاهی از عملکرد بسیج سازندگی شهرستان نیز برپا خواهد شد.

دیدگاه شما