تازه های سایت

کد مطلب: 37266
21. فروردين 1398 - 13:19
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از مرمت حمام حاج آقاتراب در سال جاری خبر داد و گفت: مرمت اساسی این حمام تاریخی امسال در دستور کار است و تأمین اعتبار نیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با بیان اینکه خوشبختانه در نهاوند هیچ یک از آثار تاریخی خسارت ناشی از سیل نداشتند اظهار کرد: پل زرامین نیز تنها در قسمتی که تاریخی نیست، آسیب دید که اکنون راهداری در حال مرمت آن است.

وی با بیان اینکه سازه اصلی پل تاریخی زرامین آسیب ندیده است افزود: این پل سال گذشته مرمت شده بود و همین باعث شد که در سیل اخیر آسیبی به آن وارد نشود.

مرمت مانع از تخریب حمام گلشن شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: سال گذشته امامزاده بدیع‌الزمان، مسجد آقاتراب، خانه صمصام، موزه شهدا و خانه شهید قدوسی مرمت شد و همین مرمت‌ها در کاهش آسیب به اماکن تاریخی اثرگذار بود.

وی با اشاره به مرمت حمام گلشن خاطرنشان کرد: مالک حمام طی روزهای اخیر از اینکه این حمام مورد مرمت قرار گرفت ابراز رضایت داشت که اگر مرمت نمی‌شد، در این بارش‌ها تخریب می‌شد.

جانجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته انقلابی در مرمت بناهای تاریخی صورت گرفت و آثار تاریخی جان تازه‌ای گرفتند افزود: با وجود اینکه همدان جزو سه استان پربارش کشور بود اما کمترین خسارت و آسیب را در بناهای تاریخی داشتیم.

سیل آسیبی به زیرساخت‌های گردشگری وارد نکرد

وی یادآور شد: جز پل زرامین، در بخش‌هایی از آثار تاریخی نیز نم و رطوبت ایجاد شده و در حمام حاج آقا تراب نیز 20 سانیتمتر از تزئینات آن تخریب شده که این حمام امسال در برنامه مرمتی قرار دارد و 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه خوشبختانه آسیبی به زیرساخت‌های گردشگری و سراب‌ها وارد نشده است اضافه کرد: این زیرساخت‌ها نیز طی سال‌های اخیر ایجاد شده، هر چند در برخی از روستاها رانش زمین اتفاق افتاده است که در حال بازسازی است.

وی اضافه کرد: امسال تنها مکان مرمتی حمام حاج آقا تراب است زیرا طی سال‌های گذشته اکثریت بناها مرمت شده‌اند و حمام حاج آقاتراب به علت اینکه نیازمند مرمت اساسی بود و اعتبار زیادی نیز نیاز داشت، برای امسال برنامه‌ریزی شد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما