تازه های سایت

کد مطلب: 3724
7. آبان 1391 - 6:03
به گزارش گروحجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از طرف مقام معظم رهبری عنوان کرد: این شعار باید در تمام عرصه ها محقق شود.
نهاوند - خبرگزاری مهر: امام جمعه نهاوند گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نه تنها در بخش اقتصادی بلکه باید در تمام عرصه های اجتماعی و هنری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد:

 

این اقدام بیانگر آن است که اگر کارها طبق خط ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، پیگیری و اجرایی شود، کشور از منابع و سرمایه ملی استفاده حداکثری خواهد کرد.

ممنوعیت واردات کالاهای خارجی ضروری است

وی گفت: برای عملی کردن فرمان مقام معظم رهبری و رونق تولید ملی و داخلی و حمایت از سرمایه ایرانی باید چند کار مهم و اساسی در کشور توسط دستگاهای مختلف و با همکاری مردم انجام شود که مهمترین و اولین حرکت ممنوعیت واردات کالاهای خارجی از راه قاچاق است.

وی وارادت بی رویه و قاچاق کالا به کشور را موجب ضربه و صدمه به اشتغال و کار و تولید ایرانی دانست و گفت: واردات بدون حساب و کتاب اقتصاد و تولید داخل را با بی انگیزگی روبرو میکند و باعث خروج ارز و سرمایه مملکت به خارج از کشور می شود.

وی اظهار داشت: برای تولید ملی با کیفیت در عرصه های مختلف باید حمایت قانونی و اعتباری از کارخانجات تولیدی و صنعتی در همه بخش ها به خصوص در دو محور کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی به صورت همه جانبه و مستمر انجام شود.

قیمت مناسب محصول داخلی مصرف این کالاها را رونق می دهد

امام جمعه نهاوند فرهنگ سازی در جامعه برای مصرف کالاها و تولیدات داخلی را مستلزم قیمت مناسب محصول داخلی و کنترل بر کیفیت و ماندگاری کالا دانست.

وی افزود: بازگشت به فرهنگ قناعت و صرفه جویی و پرهیز از تجملات و تشریفات در مصرف کالاهای لوکس خارجی و غیر ضروری حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به همراه دارد.

وی گفت: برای بهبود وضعیت تولید داخل باید صنایع و کارخانجات کشور به همراه کشاورزی و دامداری با آخرین دستاوردهای علم و تکنولوژی روز همراه باشند و هرگونه اقدام و حرکتی در این زمینه بر اساس آخرین یافته های علمی طراحی و عملیاتی شود.

وی گفت: در اینصورت با کمترین هزینه بیشترین بهره بری و بازده ممکن می شود.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: نظارت و بازرسی دستگاههای دولتی و قضایی بر منابع تولید و توزیع به منظور جلو گیری از سوء استفاده های اشخاص سود جو و فرصت طلب که قصد دارند با احتکار و ایجاد بازار سیاه به اقتصاد این کشور ضربه وارد کنند موجت تحکیم پایه های اقتصادی کشور است.

خودکفایی در همه زمینه ها واجب شرعی است

وی گفت: خودکفایی در همه زمینه ها واجب شرعی است و اسلام اجازه نمی دهد تا مسلمانان مایحتاج خود را از بیگانگان تأمین کنند.

وی گفت: مردم برای رسیدن به این هدف باید در زمینه تحقیق و طراحی و رسیدن به تکنولوژی روز دنیا دولت و ملت همدیگر را یاری کنند.

وی اظهار داشت: بازار و کار و تجارت باید معیشت و رفاه مردم را هدف خود بداند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و مدیریت دولت و حمایت و پشتیبانی مردم کشور از گردنه سخت تحریم ها و وضعیت اقتصادی فعلی که با هرج و مرج قیمتها و گرانی ها روبرو شده، نجات پیدا کند و یکبار دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام را در توطئه افتصادی علیه ایران اسلامی ناکام شوند.

دیدگاه شما