تازه های سایت

کد مطلب: 37174
9. فروردين 1398 - 11:44
دادستان نهاوند بر لزوم جلوگیری از تبدیل سفره‌خانه‌ها به اماکن استعمال و عرضه قلیان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید هادی مصطفوی در بازرسی از برخی مراکز تهیه غذا و رستوران‌ها از عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها انتقاد و ضمن صدور دستور جمع‌آوری ادوات دخانی و ارشاد اشخاص حاضر بر برخورد جدی متولیان با اقدامات منتهی به تهدید علیه سلامت عمومی تاکید کرد.

وی از مسئولین شهرستان خواست نسبت به سرکشی از این اماکن و برقراری ارتباط نزدیک با نسل جوان اقدام و از تبدیل سفره‌خانه‌ها به اماکن استعمال دخانیات برای تفریح یا گذران اوقات فراغت جلوگیری شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند نیز در خصوص تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از زمان آغاز اجرای طرح نورزی در نهاوند گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی که از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت ۴۳۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان انجام‌شده که منجر به تشکیل ۵۸ مورد پروند و صدور رأی شده است.

انجام ۹۷ مورد بازرسی مشترک از بازار نهاوند

بیژن ترابیان با اشاره به اینکه عمده تخلفات ثبت‌شده شامل گران‌فروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی و عدم درج قیمت بوده است، گفت: در همین راستا نیز باهدف کنترل هرچه بیشتر بازار و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی؛ ۹۷ مورد بازرسی مشترک با حضور دادستان نهاوند، نماینده نیروی انتظامی، اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت، شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی شهرستان انجام‌شده است.

ترابیان بابیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۴۷ شکایت در قالب ۱۹۰ تماس با شماره تلفن ۱۲۴ ثبت‌شده است، گفت: ۲ واحد نانوایی که اقدام به تعطیلی غیرمجاز کرده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در خصوص برخورد جدی با واحدهای عرضه قلیان در شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته ۶ واحد عرضه قلیان در شهرستان پلمب شد و امسال نیز در هر بازدید که به‌اتفاق دادستان شهرستان انجام‌شده به مراکز و سفره‌خانه ها در راستای جلوگیری از تغییر کاربری به قلیان سرا تذکرات لازم داده‌شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند از ضبط ۵۶ عدد قلیان و امحای آن‌ها طی چند روز اخیر در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این قلیان‌ها توسط پلیس اماکن و شبکه بهداشت و درمان نهاوند امحاء شدند.

دیدگاه شما