تازه های سایت

کد مطلب: 36998
16. اسفند 1397 - 8:24
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند:
میانگین فضای سبز نهاوند 1200 متر مربع است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخيزداری نهاوند گفت: میانگین فضای سبز در دنیا 8 هزار متر مربع و در استان همدان ‌230 متر مربع است اما در نهاوند به واسطه وجود جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت این ميزان بیش از یک‌هزار و 200 متر مربع است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از دانشجویان، مسوولان استان و شهرستان در دانشگاه غیر انتفاعی امید نهاوند با غرس 50 اصله نهال برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: امسال در هفته درختکاری 26 هزار اصله نهال که 20 هزار آن از نوع صنوبر است در سطح شهرستان توزیع و کاشته می‌شود.

علی ده‌پهلوان افزود: این نهال‌ها در مدارس، مراکز دانشگاهی، معابر عمومی، حاشیه جاده‌ها و سراب‌های شهرستان توزیع و با مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان غرس می‌شود.

وی فضای سبز نهاوند را بالاترین میانگین فضای سبز استان ذکر کرد و گفت: میانگین فضای سبز در دنیا 8 هزار متر مربع و در استان همدان ‌230 متر مربع است اما در نهاوند به واسطه وجود جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت این میزان بیش از یک‌هزار و 200 متر مربع است که ما تلاش می‌کنیم علاوه بر حفظ آنها این میزان را به طور سالانه افزایش دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز درختانی از نوع زالزالک، بلوط، بنه، ارژن و بادامک در مناطق جنگلی گیان فارسبان سیاهدره، تاریکدره و وزمستان کاشته شده است.

وی در خصوص مراتع موجود شهرستان گفت: در حال حاضر در این شهرستان حدود یکصد هزار هکتار مرتع از نوع مرغوب و نیمه‌مرغوب وجود دارد که میزان ظرفیت مجاز وامی از آن 75 هزار و 846 واحد است.

ده‌پهلوان به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در نهاوند اشاره کرد و افزود: در هفته منابع طبیعی طرح گسترش جنگل‌های سراب گاماسیاب و فارسبان با 13 میلیارد ریال هزینه با حضور مسوولان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مدت برنامه‌های آموزشی حفاظت از فضای سبز و فرهنگسازی در خصوص درختکاری با حضور کارشناسان این اداره در سطح مدارس برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند برگزاری نشست مشترک بهره‌‌برداران مراتع و عشایر و تجلیل از تعدادی از آنها را از دیگر برنامه‌های هفته درختکاری عنوان کرد.

از 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی در رابطه با منابع طبیعی و فرهنگسازی برای حفظ آن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما