تازه های سایت

کد مطلب: 36781
21. بهمن 1397 - 14:11
با حضور وزیر علوم دانشگاه ملی دخترانه نهاوند به‌عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی غرب کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، شاهرخی استاندار همدان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان نهاوند، دانشگاه ملی دخترانه این شهرستان افتتاح شد.

حسین مرادی مخلص در این مراسم گفت: با افتتاح این دانشگاه گام بزرگی در روند توسعه سیستم دانشگاهی در شهرستان نهاوند برداشته می‌شود که بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: این مجموعه دانشگاهی در کمتر از سه سال در زیربنای 4 هزار و 860 مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی ساخته‌شده است.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند افزود: این دانشگاه شامل فضای آموزشی، سالن آمفی‌تئاتر، سلف‌سرویس، سالن همایش، زمین چمن مصنوعی، خوابگاه ۲۵۰ نفره به شیوه بسیار زیبایی ساخته ‌شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ملی نهاوند به‌ عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی غرب کشور بوده که قابلیت پشتیبانی از ۲۰۰۰2 هزار نفر دانشجو را دارد.

مرادی‌مخلص بیان کرد: عملیات ساخت و تجهیز ساختمان دانشگاه ملی نهاوند با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف مسئولان شهرستان و استان خصوصاً نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: با جذب رشته‌های کارآفرینی، مشاوره، کسب و کار و آموزش زبان انگلیسی در مهرماه سال آینده تعداد رشته‌های فعال دانشگاه نهاوند به ۱۰ رشته می‌رسد.

غلامی وزیر علوم در این مراسم گفت:در بحث تولید علمی در رتبه ۱۶ دنیا هستیم ودر حوزه های دفاعی و تربیت نیروی انسانی و بخش های دیگر نقش دانشگاه ها و دانشمندان‌ ما بی بدیل است.

وی افزود: حرکت های خوبی در دانشگاه ها شکل گرفته است و حمایتها و تسهیلات خوبی برای نخبگان ایجاد شده است و ۱۹۲ مرکز رشد ایجاد شده است.

وزیر علوم گفت:  43 پارک علم و فناوری در کل کشور وجود دارد که شرکت های دانش بنیان را در دل خود جای می دهند و از لحاظ مالی و تجهیزات در اختیار انها قرار داده می شود که 42 هزار شغل پایدار به همین روش ایجاد شده است و این حرکت حدود ۱۰ سال است که شروع شده است.

وی با بیان اینکه در صنایع دفاع آنچه کشورما به آن متکی است و دشمن از آن نگران است از دانشگاههای ما رشد یافته است، افزود: پارک های علم و فناوری به عنوان دانشگاه های عملی هستند که بسیار مهم و کاربردی هستند و نخبگان را برای آینده کشور تربیت می کند.

وزیر علوم گفت:با توجه به تحولات شدید دنیا باید نسل آینده را با توجه به این تحولات تربیت کنیم و در برخی روشهای سنتی تجدید نظر کنیم.

وی افزود: امروزه تمام نیروهایی که در کشور مشغول هستند محصول فعالیت دانشگاههای کشور هستند و امروز وظیفه دانشگاه ها تولید علم برای اشتغال، فناوری و ثروت است.

برنامه هایی را که در برنامه ششم توسعه و تاکیدات مقام‌ معظم رهبری داریم را باید اجرایی کنیم و طبق این اسناد باید رشد علمی کشور را شتاب ببخشیم و اطلاعات و روش ها را روزآمد کنیم.

 

 

 

دیدگاه شما