تازه های سایت

کد مطلب: 36745
17. بهمن 1397 - 12:57
مدیر کل صداو سیمای مرکز همدان گفت: روز پنجشنبه ۱۸بهمن ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ مراسم رونمایی از فیلم مستند آن ۶نفر با موضوع گروه انقلابی ابوذر در کانون فرهنگی شهید باهنر نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی دهقان نیری در جمع خبرنگاران نهاوندی اظهار داشت: سال گذشته در مراسم رونمایی از فیلم مستند گاماسا در شهرستان نهاوند به مردم انقلابی و مومن نهاوند قول دادیم فیلم مستندی با موضوع گروه انقلابی ابوذر نهاوند تولید کنیم که با تلاش کارکنان این مرکز این وعده امسال عملی شد.

وی گفت: موضوع فیلم مستند آن ۶نفر در مورد ۶ دانش آموز نهاوندی می‌باشد که به رهبری یک معلم بنام شهید حاج محمد طالبیان به مبارزه علیه حکومت شاه می‌پردازند و این ۶ دانش آموز در سحرگاه ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ توسط دژخیمان حکومت پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان افزود: نهاوند یک شهرستان تاریخی و انقلابی با ظرفیت‌های بالایی است که باید توانمندی‌های تاریخی مذهبی، کشاورزی و گردشگری است که باید برای توسعه بهتر به ایران و جهان معرفی شود.

دهقان نیری بیان کرد: کار تحقیق تولید و تدوین مستند آن ۶نفر با یک گروه چند نفره بیش از ۵ماه به طول انجامید که فردا مصادف با ۱۸ بهمن ماه در کانون فرهنگی شهید باهنر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر رونمایی می‌شود.

وی گفت: شبکه استانی همدان در رویکرد جدید و با مدیرانی جوان و توانمند و با امکانات و تجهیزات به روز اقدام به تولید مستند آن ۶نفر کرد که کار تولید در شهرستان نهاوند اراک و تهران انجام شد و با همه خانواده‌ها مصاحبه شد.

دهقان نیری اظهار داشت: مراسم رونمایی از مستند آن ۶نفر از ساعت ۱۰ صبح ۱۸ بهمن ماه به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش می‌شود و برای برگزاری این مراسم فرمانداری، نماینده مردم نهاوند، امام جمعه و ادارات و ارگان‌ها و نهاد‌های مختلفی همکاری کرده اند که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان افزود: در سال ۱۳۴۹ شماری از دانش آموزان نهاوندی زیر نظر معلم خود یعنی شهید حاج محمد طالبیان گروهی را بانام ابوذر» با تأکید بر آموزه‌های اسلامی و نفی و طرد حاکمیت نامشروع رژیم منحوس پهلوی تشکیل دادندکه اعضای این گروه بین سنین ۱۸ تا ۲۰ ساله بودند و با تأسی از ابوذر غفاری صحابی بزرگ رسول اکرم (ص) اقدام به قیام مسلحانه بر ضد رژیم پهلوی کردند.

وی بیان کرد: ازجمله اقدامات مسلحانه این گروه انقلابی در آن دوران خفقان می‌توان به آتش کشیدن خودرو‌های دولتی، کشتن یکی از باج خواران معروف نهاوند، آتش کشیدن سینما تاج و خانه زنان نهاوند، قتل مأمور رژیم پهلوی و کشتن دو مأمور در شهر قم اشاره کرد همچنین انهدام کارخانه برق ملایر و دکل مخابرات اسدآباد و همدان، کاخ جوانان همدان و شرکت نفت بروجرد و فرمانداری نهاوند در دستور کار این گروه انقلابی قرار داشت که عملی نشد.

وی گفت: شهیدان گروه انقلابی ابوذر شامل محمد طالبیان معلم و رهبر گروه اعضای آن شامل عباد الله خدارمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ولی‌الله سیف بودند که پس از دستگیری در تیرماه سال ۱۳۵۲ در سحرگاه ۳۰ بهمن همان سال توسط دژخیمان شاه در میدان چیتگر تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما