تازه های سایت

کد مطلب: 36682
11. بهمن 1397 - 9:02
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: پس از بازدید دادستان نهاوند از میدان دام، دستوراتی در جهت رفع مشکلات نحو عرضه دام خطاب به ۵ اداره و سازمان دولتی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دادستان نهاوند با توجه به مشکلات موجود در نحو عرضه دام، حضور افراد غیر بومی ،نحوه معلامات ،حضور دلالان، احشام دارای بیماری و … برای حل و رفع این مشکلات وظایفی را برای نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و جهاد کشاورزی نهاوند اعلام کرد.

ترابیان گفت: برابر اعلام دادستانی نیروی انتظامی نهاوند باید نظارت خود را در حوزه های روستایی پیرامون خرید و فروش دام و خروج آن از شهرستان توسط افراد غیر بومی افزایش وضمن بررسی از حدوث آن جلو گیری نمایید، همچنین نیروی انتظامی باید بصورت مستمر از میدان دام سر کشی نمایید و افراد و خودروهای غیر بومی را شناسایی کند.

وی اظهار کرد: در صورت احراز قاچاق بودن دام توسط دامپزشکی ، نیروی انتظامی مکلف است با توجه به سازمان یافته بودن قاچاق دام به صورت عمده ،مراتب را به دادسرا معرفی و دام مکشوفه سریعا توسط اداره جهاد کشاورزی به کشتارگاه تحویل تا پس تا از ذبح با نظارت اداره صنعت ،معدن و تجارت و نماینده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ،در میان اقشار نیازمند توزیع گردد و در صورت غیر سازمان یافته بودن، اداره تعزیرات نسبت به اجرای مراتب ذکر شده اقدام نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاون، عنوان کرد: برابر شرح وظایف اعلام شده از سوی دادستان نهاوند، اداره دامپزشکی ضمن بازرسی مستمر از میدان دام باید از خرید و فروش دام بیمار جلو گیری و سریعا نسبت به ضبط و امحاءآن اقدام نمایید و  بر نحوه کشتار دام و روستاهها نظارت نماید.

بیژن ترابیان افزود: امور دام جهاد کشاورزی باید بصورت مستمر بر میدان دام نظارت و علت حضور افراد غیر بومی بررسی واز خروج هر گونه دام زنده از شهرستان با همکاری نیروی انتظامی جلو گیری نمایید.

ترابیان گفت: برابر دستور دادستان اداره کنندگان میدان دام موظفند از فاکتور های تنظیم شده توسط اداره صنعت ،معدن و تجارت با درج نوع دام ،نرخ و تاریخ و مشخصات خریدار و فروشنده استفاده نمایند و در ورودی میدان دام دوربین مدار بسته نصب و ورود و خروج خودروها رصد و دفتری جهت کنترل تردد تهیه و تکمیل گردد.

وی در پایان گفت: مراجع مخاطب این نامه موظفند همکاری لازم و مستمر با یکدیگر داشته و گزارش عملکرد خود را هر ۱۵روز به  دادستانی نهاوند ارسال کنند.

دیدگاه شما