تازه های سایت

کد مطلب: 36573
27. دى 1397 - 13:24
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از یک زن جوان به بهانه پرداخت وام فوری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با اعلام این خبر گفت: یک زن 27 ساله که به دنبال دریافت وام فوری و بدون سپرده بود، توسط تبلیغات اغوا کننده یک سایت فریب خورده و با فرد وام دهنده ارتباط برقرار می کند.

رئیس پلیس فتا همدان اظهار داشت: فرد به ظاهر وام دهنده برای جلب نظر مالباخته، فرم های صوری در اختیار او قرار می دهد تا کار خود را قانونی جلوه بدهد.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: این زن تمامی مشخصات هویتی خود را در این فرم ها ثبت کرده و مجدد برای وام دهنده ارسال می کند.

وی افزود: مرد کلاهبردار مرحله دوم نقشه خود را عملی کرده و به بهانه ضمانت، 500 میلیون ریال مطالبه می کند که این زن بدون توجه به تبعات این اقدام، مبلغ درخواستی را به حساب او واریز می کند.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: قرار بود که در کمتر از 10 روز وام یک میلیارد ریالی به حساب این زن واریز شود اما پس از گذشت این مدت زمان، نه تنها وجهی واریز نشد بلکه کلاهبردار ارتباط تلفنی خود را با مالباخته قطع کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: پس از مراجعه مالباخته به پلیس فتا و تشکیل پرونده، کارشناسان با تحقیقات فنی و پلیسی فرد کلاهبردار را در نهاوند دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی گفت: یکی از شیوه و شگردهای کلاهبرداران برای به دام انداختن طعمه های خود درج آگهی های دروغین پرداخت وام فوری است.

رییس پلیس فتا همدان تاکید کرد: شهروندان هیچگاه به این قبیل تبلیغ ها اعتنایی نکنند و برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما