تازه های سایت

کد مطلب: 36351
28. آذر 1397 - 15:33
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: آغاز کاوش منطقه معبد لائودیسه در نهاوند نیازمند اعتبار 200 میلیون تومانی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در خصوص وضعیت معبد لائودیسه در نهاوند اظهار کرد: ملک مورد نظر برای آغاز حفاری کاوش در لائودیسه در تیرماه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پس از خریداری ملک در مهرماه تخریب کامل انجام شده است، افزود: اگر اعتبار دیگری به این پروژه تخصیص یابد، کاوش آغاز می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه کاوش یک منطقه سه مرحله دارد، بیان کرد: خرید ملک و تخریب آن که دو مرحله کاوش را شامل می‌شود، انجام شده اما مرحله سوم آن که کاوش باستان‌شناسی است، نیازمند اعتبار است.

وی اضافه کرد: با رایزنی مدیرکل میراث فرهنگی، نماینده مجلس و فرماندار تخصیص اعتبار چند وقت دیگر اختصاص می‌یابد که حدود 200 میلیون تومان نیاز دارد زیرا 300 میلیون تومان نیز برای خرید و تخریب هزینه شده است.

جانجان در خصوص تاثیر شرایط جوی بر کاوش این منطقه خاطرنشان کرد: شرایط جوی برای کاوش‌هایی لازم است که تشخیص لایه‌نگاری لازم دارد زیرا در زمان بارش باران تشخیص لایه‌ها مشکل است اما اکنون تنها کاوش مدنظر است و شرایط جوی تاثیر چندانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کاوش لائودیسه امسال آغاز می‌شود، افزود: کاوش معبد به محض تخصیص اعتبار و اخذ مجوز، آغاز می‌شود./خبرگزاری فارس

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما