تازه های سایت

کد مطلب: 36350
27. آذر 1397 - 2:34
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، بخشی از سخنان اخیرش در مجمع دوحه در پاسخ به شروط ۱۲ گانه همتای آمریکایی خود برای حمهوری اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ظریف روز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «پاسخ من به توهمات رسوای ۱۲ گانه وزیر امور خارجه آمریکا از جمله "دخالت" ایران در امور منطقه خودش در مجمع دوحه

در ویدئویی که در ادمه پیام ظریف آمده و بخشی از سخنان وی در مجمع دوحه است، مجری برنامه نظر وزیر خارجه ایران را درباره ادعاهای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا جویا می شود.

بیشتر بخوانید:

آقای وزیر آلزایمر گرفته است؟

ظریف: تحریم‌ها هرگز موثر نبوده‌اند

 

مجری به ادعاهای ۱۲گانه پامپئو درباره ایران، درخواست وی برای تغییر و اصلاحات برجام و همچنین آزمایش موشکی ایران سوال می پرسد، و به محض به بحث ادعایی "مداخلات ایران در منطقه" اشاره می کند، ظریف صحبت او را قطع کرده و می پرسد: «دخالت چه کسی؟ آمریکا دخالت می کند. چرا که ما در منطقه خودمان هستیم.»

مکث ظریف و جاخوردگی مجری باعث خنده و تشویق حضار می شود.

مجری سپس ادعا می کند که ایران در منطقه سرباز دارد، که ظریف پاسخ می دهد: «خب، این منطقه ما است، و هرجایی که ما سرباز یا مشاور نظامی داریم، به دعوت دولت ها صورت گرفته است. آیا ایالات متحده نیز می تواند چنین ادعای مشابهی را داشته باشد؟»

ظریف سپس تاکید کرد: «ما با کسی که ۱۲ شرط برایمان تعیین کند حرفی نداریم، با کسانی که یک قطعنامه شورای امنیت را که خودشان حامی آن بودند نقض می کنند مذاکره نمی کنیم. اگر قرار باشد کسی به شرایط پایبند باشد، این آن ها (آمریکایی ها) هستند که باید شرایط را رعایت کنند، در حالی که چنین قانون گریز شده اند. من از آن ها نمی خواهم که به قانون پایبند باشند، چرا که این درخواست تقاضای غیرممکن از آن هاست، پس حداقل می خواهم کمتر قانون گریز باشند.»

منبع: تسنیم

دیدگاه شما