تازه های سایت

کد مطلب: 36232
9. آذر 1397 - 16:20
امام‌جمعه نهاوند گفت: تنها راه مقابله با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت و حفظ وحدت است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه نهاوند با اشاره به آیات و روایات، گفت: راه سعادت انسان انجام واجبات الهی و ترک محرمات به معنای تقوا است لذا اگر انسان می‌خواهد عاقبت و آخرت خوبی در انتظارش باشد باید در دنیا آنچه خدا امر فرموده را انجام دهد و هر آنچه را نهی کرده انجام ندهد.

وی گفت: نماز جمعه پایگاه فرهنگی است که در برابر حربه تفرقه و اختلاف‌افکنی دشمنان داخلی و خارجی ایستاده است.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به هفته بسیج، گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مختص ایران نیست چراکه امام خمینی(ره) کلمه ایران را از اساس‌نامه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حذف کرده و فرمودند که این سپاه پاسداران مربوط به عالم اسلام است هرکجا انقلابی اسلامی باشد موظفیم کمک کنیم امروز بخشی از سپاه تحت عنوان سپاه قدس است که در حمله داعش به عراق و سوریه این‌ها را سرکوب کردند و در خصوص بسیج نیز فرمودند مستضعفین جهان باید حلقه‌های اتحاد را تشکیل دهند و در برابر  مستکبرین بایستند.

وی بابیان اینکه ۴۰ سال است این ملت و مملکت در برابر آمریکا و صهیونیسم ایستادگی و مقاومت کرده و طعم شیرین این مقاومت را چشیده‌اند، گفت: امروز نیز باید مقاومت را سرلوحه قرار دهیم چراکه دشمن درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمین است.

وی گفت: دشمنان حربه تکفیر را برای ضربه زدن به اسلام به کار برده است و این موضوع ساخته امریکا و غربی است و شیعه و سنی را به قتل می رسانند و به اسم اسلام دست به جنایت می زنند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی پرچمدار وحدت در دنیای اسلام است که طبق فرموده قران و پیامبر است.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز دشمن می خواهد ما دست از مقاومت و ایستادگی برداریم و در مقابل دشمن مسلمانان ذلت بپذیریم ولی این با استراتژی انقلاب اسلامی  تعارض دارد چون ما اجازه نمی دهیم دشمنان بر ما مسلط شوند.

وی بیان داشت: دشمن در طول این سالها با برنامه های مختلف سعی داشته است تا مردم را از مقاومت ناامید کند و نسبت به انقلاب بد بین کند ولی مردم همیشه در صحنه بودند و دشمنان را نا امید کردند.

مغیثی در بخش دیگری از خطبه هااشاره کرد و گفت: مقامات امریکایی در حالی که خودشان تروریست هستند و حامیان تروریستها در منطقه هستند ولی ملت ایران را تروریست می خوانند در حالی که دنیا می داند امریکایی ها تروریست هستند.

وی گفت: در مقابل تروریستها و حامیان آمریکا  فقط باید مقاومت کرد چون محور مقاومت در طول این سالها طعم شکست را بارها به صهیونیستها چشانده است.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: تحریمهای جدید آمریکا چیز جدیدی نیست چون ما از اول انقلاب تحریم بودیم و درهمین دوران تحریم بود که پیشرفتهای زیادی کردیم و این تحریمها را نیز با حفظ وحدت و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

حجت‌الاسلام مغیثی در ادامه با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: فرهنگ غرب از اسلحه مخرب‌تر است، سلاح‌های غربی همان‌هایی بود که در جنگ عراق و امروز در سوریه به کار رفت، اما فرهنگ غربی فرهنگ بی‌دینی و عیاشی است چراکه روحیات، اخلاق انسان را از بین می‌برد و چیزی جز ظاهری مسلمان و باطنی در اختیار دشمن و شیطان از انسان باقی نخواهد ماند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مقام معظم رهبری در خصوص هفته وحدت فرمودند وحدت امت اسلامی اولویت امروز است چراکه دشمن حربه تکفیر را بر اساس دیدگاه وهابیت که ساخته‌وپرداخته آمریکا است و به بهانه تکفیر جنایات متعددی در امت اسلامی علیه شیعه و سنی انجام دادند را به دست گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی پرچم‌دار و منادی وحدت در امت اسلام است، تصریح کرد: هدف جنگ نرم دشمن خسته کردن مردم است تا دست از انقلاب و مقاومت بردارند اما به حمدالله مردم در این ۴۰ سال به‌پای آرمان‌های خود مانده‌اند.

حجت‌الاسلام مغیثی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا هدفش این است تا به بهانه‌های اقتصادی مردم را خسته کند تا مردم بگویند دین نمی‌خواهیم اما بدانند مردم ما محال است به خاطر دنیا، شکم و رفاه دست از دین و انقلاب بردارند.

وی در ادامه به‌پیش رو بودن هفته مجلس اشاره و تصریح کرد: امام فرمودند که مدرس الگوی یک نماینده‌ای است که در برابر تهدید دشمن مرعوب نشد و در برابر تطمیع دشمن جذب نشد لذا یک نماینده مجلس باید مستقل و مدافع حقوق مردم باشد و نه از دشمن بترسد و در برابر پول و مسائل دنیوی ازخودبی‌خود شود و بلرزد.

امام‌جمعه نهاوند گفت: همه می‌دانند نظام سلطه آمریکا حامی جنایتکاران و متجاوزین است و در مقابل ایران اسلامی حامی مستضعفان است و به همین خاطر آمریکا موضع تحریم را گرفته است.

وی بابیان اینکه تمام جنایت‌های موجود در منطقه به خاطر حفظ اسرائیل است، گفت: ان‌شاءالله روزی فرابرسد که امت اسلام این غده سرطانی را در قلب جهان نابود کنند چراکه آمریکا و اسرائیل و آل سعود خواهان جنگ میان امت اسلامی هستند.

دیدگاه شما