تازه های سایت

کد مطلب: 35878
6. مرداد 1397 - 4:36
فرماندار نهاوند گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان از سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نهاوند پرداخت شده است که این نشان می‌دهد سرعت پرداخت تسهیلات در نهاوند بسیار کم است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند، اظهار داشت: شهرستان نهاوند در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با شهر همدان رقابت تنگاتنگی دارد و در جذب این تسهیلات قطعا نهاوند با یک فاصله قابل قبولی از همدان پیشی خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: 80 میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری برای شهرستان نهاوند مصوب و وارد شهرستان شده است که همه ما باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم حتی یک ریال از این تسهیلات برگشت داده شود.

ناصری افزود: از 80 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی و ‌عشایری شهرستان تاکنون 13 میلیارد تومان پرداخت شده است و سرعت کنونی پرداخت تسهیلات در شهرستان پاسخگوی جذب این مقدار تسهیلات نیست.

وی عنوان کرد: در پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری بانک‌های عامل پیشانی کار هستند و با توجه به این‌که از 80 میلیارد تومان سهمیه اشتغال شهرستان 62 میلیارد تومان در حوزه بانک کشاورزی است و اکثر این طرح‌ها نیز توجیه اقتصادی دارند لذا از بانک کشاورزی نهاوند تقاضا داریم که وقت بیشتری بگذارد تا بتوانیم این تسهیلات را جذب کنیم.

فرماندار نهاوند بیان کرد: خوشبختانه انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال در نهاوند به حداقل رسیده است و امیدورایم که با همکاری همه ادارات شهرستان و بانک‌های عامل در هفته‌های آینده پرداخت تسهیلات بیشتری داشته باشیم.

ناصری خطاب به مدیران ادارت شهرستان گفت: از مدیران شهرستان تقاضا دارم که اشتغال را به حواشی نبرید زیرا اشتغال مطالبه مردم است و من پیگیری این مطالبات را وظیفه خود و سایر مدیران می‌دانم و از آن نمی‌گذرم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که در شهرستان استعلام می‌دهند به اندازه سایر دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال در  شهرستان سهمیم هستند و این دستگاه‌ها موظفند ظرف مدت دو روز جواب استعلام سرمایه‌گذار را بدهند.

ناصری اظهار داشت: سرعت پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرستان بسیار کم است و تاکنون به اهداف مورد نظرمان در این خصوص نرسیده‌ایم  لذا از بانک‌های عامل شهرستان تقاضا دارم که شتاب اشتغال در شهرستان را سرعت ببخشند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور، تصریح کرد: تحریم کشور ما فقط مختص به امسال نیست بلکه کشور ما سال‌‌ها است که با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

فرماندار نهاوند افزود: در شرایط کنونی دولت با اقتدار کارش را انجام می‌دهد و ما هم به عنوان نماینده دولت در شهرستان اگر پای کار باشیم قطعا دولت موفق خواهد شد و در غیر این صورت مخالف دولت هستیم.

ناصری عنوان کرد: اگر با شیوه و روال گذشته کار کنیم قطعا نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی خطاب به مدیران ادارات شهرستان، بیان کرد: شما به عنوان نماینده دولت در شهرستان هستید و نباید با عملکردتان باعث ناامیدی مردم شوید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما