تازه های سایت

کد مطلب: 35847
20. تير 1397 - 1:20
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهاوند 4 هزار هکتار چغندر كشت مي‌شود که این مقدار با التماس در کارخانه‌های کشور توزیع می‌شود تا موجب ضرر کشاورزان نشود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در بازدید از پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی نهاوند که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند پتانسیل و استعداد هرگونه سرمایه‌گذاری را دارد.

وی ادامه داد: سراب‌های شهرستان نهاوند به‌ طور متوسط روزانه دارای 20 مترمکعب آب خروجی هستند که متأسفانه آن‌ چنان‌که شایسته است در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود و هدر می‌رود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود طرح ساماندهی یک‌هزار و 39 کیلومتر از 40 سال گذشته تاکنون، گفت: متأسفانه در این راستا تاکنون پس از گذشت چندین سال تنها 203 کیلومتر آن انجام‌شده و 809 کیلومتر دیگر آن باقی‌ مانده است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و حمایت مسوولان کشوری در حوزه آب‌ و خاک کشاورزی، گفت: امروز کشور با بحران بی‌آبی مواجه است و ما به‌ عنوان شهرستانی مستعد نباید بگذاریم این آب‌ها که می‌توانند زمینه اشتغال، تولید و توسعه را فراهم کند را از دست بدهیم.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ساخت کارخانه قند 5 هزار تنی نهاوند که مقرر بود امروز کلنگ‌زنی شود اما به زمانی دیگر موکول شد، گفت: در شهرستان نهاوند 4 هزار هکتار چغندر کشت می‌شود، این مقدار چغندر تولیدی با التماس در کارخانه‌های کشور توزیع می‌شود تا موجب ضرر کشاورزان نشود.

وی افزود: چرا باید کشاورزان مطالبات چغندر تحویلی سال گذشته خود را دریافت نکرده باشند؟ در گذشته سیاست‌های حمایتی نظیر تحویل قند و تفاله چغندر در ازای تحویل چغندر به کارخانه‌ها صورت می‌گرفت که متأسفانه در حال حاضر انجام نمی‌شود.

وجود 28 هزار هکتار زمین کشاورزی بلااستفاده در نهاوند

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به لزوم توسعه باغات نهاوند در زمین‌های دیم مستعد، گفت: متأسفانه امروز 28 هزار هکتار از زمین‌های مستعد نهاوند بلااستفاده است.

مراد ناصری با اشاره به اینکه ساخت کانال‌های آب‌رسانی کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: امروز نهاوند با توجه به پتانسیل سراب‌ها و آب‌های جاری موجود که می‌تواند حوزه کشاورزی پررونقی را به وجود آورد متأسفانه وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه نهاوند دارای یک‌هزار و 184 حلقه چاه آب است، گفت: 514 حلقه چاه عمیق ویژه جهاد کشاورزی و بهره‌برداران آن‌هاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما