تازه های سایت

کد مطلب: 35799
10. خرداد 1397 - 14:25
نماینده نهاوند در مجلس گفت: با بيان اينكه طرح سؤال از رئیس‌جمهور بنابر مصلحت شرایط موجود کشور و در راستای حفظ وحدت به زمان دیگری موکول شد، گفت: نمایندگان نگاه مثبتی به FATF ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا با اعلام این مطلب اظهار کرد: خود من در شمار نمایندگانی بودم که امضای سؤال از رئیس‌جمهور را پس گرفتم هرچند بر موضع سؤال از رئیس‌جمهور باقی هستم و ایشان باید در مورد مسائلی مانند نرخ ارز، شرایط اقتصادی، تورم و سوء مدیریت‌ها پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: در ضیافت افطاری که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان بر خاص بودن شرایط اقتصادی و اهمیت انسجام در مقابله با توطئه‌ها و لزوم توجه به مسائل عمده تأکید کردند که بنابر پرداختن به برخی حواشی، وحدت ملی تحت‌ شعاع قرار نگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر همین اساس نمایندگانی که امضای خود را پس گرفتند در راستای حفظ وحدت کشور این کار را انجام دادند و پرسش از رئیس‌جمهور بنابر مصلحت و شرایط موجود به زمان دیگری موکول شد.

وی پیرامون FATF اظهار کرد: مراودات و مبادلات مالی برای کشورها یک امر ضروری است اما FATF بنابر هدف‌گذاری مقابله با پولشویی و حمایت مالی از گروه‌های تروریستی به‌زعم خودشان حمایت از جبهه مقاومت را نیز مشمول این حکم خود می‌دانند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه ممکن است با پیوستن به FATF در آینده مقابله با تروریسم را مستمسک تضعیف توان دفاعی کشور و منع حمایت از کشورهای مظلوم و مستضعف قرار دهند، گفت: این وضعیت برای ما مشکل‌ساز می‌شود مگر اینکه ما شرط بگذاریم و شرط ما را بپذیرند.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه اگر چند کشور شرط ما را بپذیرند و دیگر کشورها اعتراض کنند شرط ما «کان لم یکن» می‌شود، مجلس به دنبال اصلاحاتی در مورد FATF بود اما در مجموع نظر نمایندگان پیرامون این موضوع منفی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما