تازه های سایت

کد مطلب: 35738
15. ارديبهشت 1397 - 0:12
رئیس اداره برق نهاوند گفت: از اولویت‌های این اداره ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق شهرستان است و تاکنون برای ایجاد چهار نیروگاه خورشیدی در شهرستان سرمایه‌گذارانی متقاضی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رضا شیردره با اعلام این خبر اظهار داشت: فرهنگ پرداخت بدهی خدمات همچنان ضعفی برای ‌این موضوع به شمار می‌رود که همین تعلل و موانع در ارایه خدمات با کیفیت‌تر و به موقع تاثیرات منفی دارد.

وی تصریح کرد: یک موضوع از اولویت‌های اداره برق نهاوند، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق شهرستان است و تاکنون برای ایجاد چهار نیروگاه خورشیدی در شهرستان سرمایه‌گذارانی متقاضی شده‌اند.

شیردره افزود: از جمله این پروژه‌ها نیروگاه خورشیدی روستای عبدالملکی بخش خزل است که پروانه احداث آن صادر و طرح اتصال به شبکه هم تهیه شده است و سرمایه‌گذار برای عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی منتظر واگذاری زمین توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان  است.

رئیس اداره برق نهاوند گفت: تا پایان سال 96 مبلغ 11 میلیارد و 400 میلیون تومان مشترکین برق شهرستان نهاوند به این اداره خدماتی بدهکارند که مشترکین خانگی شهری و روستایی به نسبت سایرین بیشترین رقم این بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی عنوان کرد: برای احداث این نیروگاه 35 تا 40 میلیارد تومان آورده سرمایه گذار است و 10 درصد برق شهرستان از طریق این نیروگاه هفت مگاوایتی تامین خواهد شد که برای 10 تا 12  نیرو، کار دائم ایجاد می‌شود.

رئیس اداره برق نهاوند با اشاره به اعتبارات این اداره، بیان کرد: اعتبار اداره برق شهرستان در سال 96 رقمی معادل پنج میلیارد و 450 میلیون تومان بوده است که تاکنون معادل 99.6 درصد آن تخصیص و جذب شده است و برای تامین روشنایی گلزارهای شهدا 60 میلیون تومان برای 46  گلزار شهدا و 690 میلیون تومان هم بابت اصلاح بهینه شبکه برق 45 روستا هزینه شده است.

شیردره تاکید کرد:  تا پایان سال 96 مبلغ 11 میلیارد و 400  میلیون تومان مشترکین برق شهرستان به این اداره خدماتی بدهکارند که مشترکین خانگی شهری و روستایی به نسبت سایرین بیشترین رقم این بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان این‌که ضعف فرهنگ پرداخت بهای خدمات مانع کیفی‌سازی می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ پرداخت بدهی خدمات همچنان ضعفی برای این موضوع به شمار می‌رود که همین تعلل و موانع در ارایه خدمات با کیفیت‌تر و به موقع تاثیرات منفی خواهد داشت.

شیردره تصریح کرد: شرایط آب و هوایی، خطوط روستایی و درختان سطح شهر از جمله دلایل قطعی برق  است و در سال 96 خاموشی‌ها به نسبت سال 95،  48 درصد کاهش داشته است و از چهار خط فیدر بحران به دو  خط در سال گذشته کاهش یافته و تلاش این است که در سال 97 این تعداد به صفر برسد تا خاموشی‌ها به حدقل خود برسد.

وی افزود: اداره برق نهاوند در بحث ارزیابی رضایت‌مندی مشترکین از میان پارامترهای مطرح شده در سال گذشته رتبه اول شهرستان را از میان 47  اداره به خود اختصاص داده است.

شیردره با اشاره به مدیریت مصرف برق، عنوان کرد: برای مدیریت مصرف برق، با به‌روز رسانی تاسیسات از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌شود و استفاده کمتر از نیروی برق در نهایت با استفاده از لامپ‌های ال ای دی و استفاده از آبگرم کن خورشیدی به تناسب فصلی امکان‌پذیر است.

رئیس اداره برق نهاوند بیان کرد: پیک(Pic) مصرفی در شهرستان چهار ساعت پس از اذان مغرب است و این ساعت نشان دهنده مصرف بالا در برق خانگی است که انتظار می‌رود مشترکین نهایت مدیریت را در مصرف داشته باشند.

وی با بیان این‌که، سال گذشته رتبه نخست مدیریت مصرف برق کشاورزی در استان را داشته‌ایم، گفت: تا پایان سال 96 تعداد 643 حلقه چاه دارای مجوز در شهرستان برق‌دار شده است و بر همین اساس با کشاورزان تفاهم‌نامه بسته شده است که در صورت رعایت کنترل مصرف شامل بسته‌های حمایتی(بخشودگی و تخفیف) خواهند شد.

شیردره اظهار داشت: در بخش صنعت شهرستان نیز  4.1 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و این نشان دهنده رشد بخش صنعت شهرستان است.

وی از جمله راه‌های کاهش مصرف و مدیریت برق  در شهرستان را کاهش تلفات، کنترل پیک، وصول مطالبات،  مقابله با برق غیر مجاز قطعی‌ها در شبکه‌های توزیع عنوان کرد و افزود: از شهروندان تقاضا داریم تا قبل از انجام هر گونه عملیات ساختمانی استعلام مربوطه را اداره برق بگیرند تا حریم شبکه‌ها در این ساخت و سازها رعایت شود./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما