تازه های سایت

کد مطلب: 35675
28. فروردين 1397 - 1:30
کودک هنگامی که مشاهده می کند، تمام اعضای خانواده مشغول مطالعه هستند بیشتر به درس خواندن اشتیاق پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

روش های کاهش سریع فشار خون 

فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که برخی افراد خصوصا سالمندان با آن مواجه هستند. 

بهتر است بدانید، برخی از راهکار‌ها می‌توانند در پایین آوردن فشار خون فوق العاده موثر باشند، عدم استفاده از نمک، کاهش مصرف قند و ورزش صبحگاهی از این روش‌ها هستند.

همچنین استفاده از قرص‌های کاهنده فشار خون مانند لوزارتان، والزارتان، فوروزماید، آمیلودیپین هم از روش‌های کم کردن فشار خون است که حتما باید با نظر پزشک مصرف شود. 

روش های موثر در کم کردن فشار خون/ خطر کاهش کلسترول خوب خون/ کاری که شب زنده داری با ما می کند/  آرام بخش های طبیعی کدامند/ روش های ایجاد اشتیاق درس خواندن در کودکان

خطر بیماری های عفونی با کاهش کلسترول 

محققان دانمارکی دریافتند، علاوه بر مضرات کلسترول بد، نوسانات زیاد کلسترول خوب هم خطر بروز بیماری‌های عفونی نظیر اسهال و استفراغ را افزایش می‌دهد؛ در حالی که سطح بالای کلسترول بد خون می‌تواند بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، بالا و پایین رفتن ناگهانی کلسترول خوب در افراد هم موجب می‌شود، فرد بیشتر در معرض بیماری‌های عفونی قرار گیرد.

مصرف روغن زیتون، غذا‌های دریایی، مغز‌های خوراکی، چای، توت خشک، لوبیا و عدس در متعادل نگه داشتن کلسترول خوب موثر هستند. 

خطر شب زنده داری بر سلامت مغز 

پزشکان دانشگاه شیکاگو در آمریکا دریافتند، افرادی که عادت به شب زنده داری دارند در مقایسه با افراد دیگر تا 10 درصد بیشتر در معرض بیماری‌ها و اختلالات روانشناختی قرار دارند.

این محققان معتقدند بیدار ماندن‌های متوالی در شب می‌تواند ساعت بیولوژیکی فرد را مختل کند که همین امر خطر ابتلا به دیابت، اختلالات روانشناختی و نورولوژیکی را بیشتر می‌کند.

اختلالات نورولوژیکی به دلیل اختلال در عملکرد مغز رخ می دهد؛ آلزایمر، صرع، پارکینسون، میگرن و ام اس از جمله بیماری‌های این اختلال مغزی هستند. 

روش های موثر در کم کردن فشار خون/ خطر کاهش کلسترول خوب خون/ کاری که شب زنده داری با ما می کند/  آرام بخش های طبیعی کدامند/ روش های ایجاد اشتیاق درس خواندن در کودکان

تاثیر فوق العاده نعناع 

بسیاری افراد عادت به استفاده از مسکن‌های شیمیایی دارند در حالی که بسیاری از گیاهان به عنوان مسکن‌های طبیعی می‌توانند حتی موثرتر از قرص‌های شیمیایی باشند.

سبزی نعناع یکی از این گیاهان است که می‌تواند در ماه اسپاسم در اختلالات عضلانی- عصبی فوق العاده موثر باشد، نعناع موجب بهبود عملکرد عضلات دستگاه گوارش شده و ترشح اسید معده را کنترل کند.

برای تسکین درد دندان می‌توانید از فلفل قرمز استفاده کنید، محلول پودر فلفل قرمز در آب جوش یک نوشیدنی آرام بخش در زمان دندان درد است؛ همچنین برای تسکین دردهای سینوسی هم می توانید روی روغن کنجد حساب کنید؛ کافی است تنها روزانه کمی از این روغن را روی پیشانی خود بمالید. 

زردچوبه، سیر و زنجبیل هم از دیگر خوراکی های آرام بخش هستند. 

روش های موثر در کم کردن فشار خون/ خطر کاهش کلسترول خوب خون/ کاری که شب زنده داری با ما می کند/  آرام بخش های طبیعی کدامند/ روش های ایجاد اشتیاق درس خواندن در کودکان

روش هایی برای درس خواندن بهتر 

بعضی از دانش آموزان خصوصا در مقطع ابتدایی با درس خواندن به طور کلی غربیه هستند؛ به درس خواندن تمایل ندارند و دوست دارند بیشتر وقت خود را بازی کنند. 

بهتر است بدانید، برای ایجاد اشتیاق به درس خواندن روش های زیادی توصیه شده است؛ یکی از این روش ها مطالعه خانوادگی است؛ کودک هنگامی که مشاهده می کند، تمام اعضای خانواده مشغول مطالعه هستند بیشتر به درس خواندن اشتیاق پیدا می‌کند؛ از  کودک بخواهید درس های خود را با صدای بلند بخواند تا شما هم بشنوید و از اطلاعات وی استفاده کنید؛ گاهی روزنامه بخرید و در کنار مطالعه فرزندتان روزنامه بخوانید. 

روانشناسان معتقدند کتاب خواندن برای خردسالانی که هنوز به مدرسه نمی روند می‌تواند وی را در آینده کتاب خوان کند؛ بهتر است پیش از خواب برای خردسالان کتاب بخوانید. 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

پایگاه خبری آوای سید جمال اسد آباد
پایگاه خبری آوای فامنین
کانال پایگاه خبری گرو در تلگرام
شبکه اطلاع رسانی دانا
پیش بینی آب و هوای نهاوند
پایگاه اطلاع رسانی بانوان همدان
پایگاه اطلاع رسانی ورزش همدان
پایگاه خبری بهارانه شهرستان بهار
سایت خبری جهاد پرس