تازه های سایت

کد مطلب: 35574
12. فروردين 1397 - 2:30
جشنواره نوروزگاهی سراب گاماسیاب نهاوند با اجرای برنامه های مانند موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشگاه ادوات زندگی سنتی، سوارکاری، پخت نان به شیوه سنتی، طبخ آش محلی، نمونه گیاهان دارویی و نمایش توانمندی در پرورش و تولید بوقلمون و شترمرغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در این مراسم اظهار داشت: اجرای جشنواره‌های نوروزی در روستاهای مختلف  توانمندی شهرستان نهاوند در بحث گردشگری را نشان داد.

وی گفت: صنعت گردشگری در توسعه روستاها به این دلیل مهم است که می توان با بهره گیری مناسب از ظرفیت های روستاها، علاوه بر توسعه اقتصادی به رونق بخش کشاورزی و صنایع دستی پرداخت. علاوه بر این موارد، گردشگری روستایی با ایجاد فعالیت های مکمل به درآمدزایی و همچنین ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند.

حمیدوند افزود: گردشگری به دلیل این که خدمات وابسته زیادی نیاز دارد شغل های جدید ایجاد می کند و با توجه به این خدمات نیاز به افراد زیادی دارد از نظر تولید اشتغال تعداد زیادی از پرسنل را درگیر خود می کند که بعضی در رشته هایی مانند پشتیبانی، خدمات و عمده فروشی مشغول می شوند و بعضی نیز در خرده فروشی و حوزه هایی مانند سرگرمی و تفریحی مشغول می شوند.

وی بیان داشت: سراب گاماسیاب به عنوان بزرگترین چشمه آبی کشور، از دیرباز پذیرایی گردشگران بسیاری بوده و هدف از برگزاری نوروزگاه معرفی هر چه بهتر این جاذبه است.

فرماندار نهاوندبا بیان اینکه برنامه‌هایی از این دست لازم است به صورت دائمی و در ایام گردشگری در شهرستان برگزار شود، افزود: در نوروزگاه گاماسیاب سعی کردیم گوشه‌ای از توانمندی‌های بخش مرکزی نهاوند را معرفی, کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما