تازه های سایت

کد مطلب: 35393
22. اسفند 1396 - 15:33
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: ضروری است خانواده‌ها با آگاهی دهی به جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال را به حداقل برسانند.

 مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: همه‌ساله علیرغم هشدارها و تأکیدات مکرر اورژانس و پلیس اجتماعی شاهد حوادث تلخ و ناگوار در چهارشنبه آخر سال هستیم که در این میان نقش پیشگیرانه خانواده‌ها را نباید فراموش کرد.

وی بحث پیشگیری را در این زمینه مهم اعلام کرد و گفت: خانواده‌ها در این زمینه بیشترین نقش مراقبتی و حمایتی رادارند که ما انتظار داریم با آگاهی دهی به فرزندانشان و به‌ویژه نوجوانان در به حداقل رساندن آسیب‌های چهارشنبه‌سوری ما را یاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بابیان اینکه رخداد حوادث تلخ در آستانه سال جدید بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده و خاطرات تلخی را برای آن‌ها رقم می‌زند، ادامه داد: اغلب آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه‌سوری را رهگذران تشکیل می‌دهند.

وی شوخی با مواد محترقه، حضور در مکان‌های پرخطر، تماشای محل آتش‌بازی، تهیه مواد محترقه دست‌ساز و غیراستاندارد و ... را از عوامل مهم ایجاد حادثه عنوان کرد.

دارابی بیان کرد: کودکان و نوجوانان ما ذاتاً به بدی این عمل آگاه نیستند که نقش تربیتی و بازدارندگی خانواده‌ها در این موضوع بیش‌ازپیش محسوس است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در این ایام مراقب رفت‌وآمدهای فرزندان و نوجوانان خود باشند، گفت: حمل و نگهداری مواد محترقه، جابجایی نامتعارف و ... آسیب‌ها و خطرات جدی را به دنبال دارد که در این زمینه خانواده‌ها باید بیش‌ازپیش آگاهی خود را ارتقا دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه از حضور گروه‌های آسیب‌پذیر در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال در مکان‌های عمومی باید خودداری شود، اظهار کرد: زنان باردار، کودکان و سالخوردگان که در معرض خطر هستند باید از حضور در محل‌های پرخطر خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناخواسته در ایام نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما