تازه های سایت

کد مطلب: 35158
8. اسفند 1396 - 15:38
فرماندار نهاوند گفت: باهدف اصلاح الگوی مصرف و استفاده از انرژی‌های پاک راهدارخانه جاده‌ای گاماسیاب نهاوند به سیستم انرژی خورشیدی مجهز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند ظهر امروز در مراسم افتتاح این طرح گفت: امروزه در دنیا استفاده از سوخت‌های تجدید پذیر و پاک رونق دارد و ما نیز باید با توجه به مقبولیت این سوخت‌ها به این سمت حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: استفاده از انرژی پاک خورشیدی یکی از راه‌های تأمین انرژی است که باعث کمتر شدن آلودگی هوا و استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی می‌شود.

فرماندار نهاوند افزود: باهدف استفاده از سوخت‌های تجدید پذیر، راهداری جاده‌ای گاماسیاب نهاوند به‌عنوان اولین راهداری جاده‌ای در استان همدان به سیستم انرژی خورشیدی مجهز شد.

وی عنوان کرد: محور نهاوند به نورآباد که راهداری جاده‌ای گاماسیاب نهاوند در آن واقع‌شده است یکی از جاده‌های کوهستانی با گردنه‌های خطرناک شهرستان نهاوند به شمار می‌رود که در فصل زمستان و با بارش برف و باران وضعیت این جاده خطرناک‌تر می‌شود.

حمیدوند گفت: روزانه بیش از ۲ هزار وسیله نقلیه سنگین و سبک از جاده نهاوند به نورآباد به همدان و استان‌های هم‌جوار تردد می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان به خاطر شرایط سخت جوی تأمین برق این راهداری از برق عمومی سخت، هزینه‌بر و با قطع و وصل‌های مکرر مواجه بود تصمیم گرفته شد از انرژی خورشیدی برای تأمین برق این راهدارخانه استفاده شود.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: این طرح در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف با همکاری مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بااعتبار ۲۰ میلیون تومان اجرا شد که در آن سیستم تأمین برق این راهداری جاده‌ای مهم شهرستان نهاوند به سیستم انرژی خورشیدی مجهز شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما