تازه های سایت

کد مطلب: 35157
8. اسفند 1396 - 15:35
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برپایی نمایشگاه نقاشی شامل 50 اثر برگزیده از 2 بانوی هنرمند شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، زینب سیف ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان و هنردوستان برگزار شد، گفت: هنر واقعی آن است که باعث تعالی انسان شود و این تعالی ابتدا از خلق‌کننده اثر به مخاطب انتقال پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: هنری ارزشمند و ماندگار است که با زیبایی خود قسمتی از قدرت لایزال الهی را به تصویر بکشد و بیننده را به تفکر و تعقل در آفرینش جهان هستی و پیرامون آن وادار سازد و از سویی دیگر بتواند انسان را به خواستگاه اصلی‌اش رهنمون سازد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: آثار خلاقانه و ارزشمند به نمایش درآمده در این نمایشگاه چشم هر بیننده‌ای را به خود وامی‌دارد و به ما این نوید را می‌دهد که فرهنگ و هنر نهاوند و هنرمندان نهاوندی به‌خوبی توانسته‌اند مراتب هنر را بپیمایند و امروز ما افتخار افتتاح نمایشگاه نقاشی از آثار خانم‌ها حامدی و بابایی راداریم که به‌حق توانسته‌اند آثاری زیبا و درخور به تصویر بکشند.

وی بیان داشت: محوریت برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های این اداره بر پایه حمایت از آثار محتوایی و تولید آثاری است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگی ایرانی اسلامی و دینی ما باشد و می‌بایست تلاش‌ها به سمتی باشد تا ما روزبه‌روز شاهد افزایش تولیدات فرهنگی و هنری و کشاندن مخاطب به این حوزه‌ها باشیم.

سیف تقویت انجمن‌های فرهنگی (شعر و ادبیات و داستان)، حمایت از تولیدات و اجرای برنامه‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری و به‌طورکلی فراهم آوردن فضای توأم بانشاط اجتماعی در شهرستان را از برنامه‌های خود در سال آتی عنوان کرد و افزود: تعامل با دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر از اولویت‌های کاری این اداره است که در سایه همکاری و هم‌افزایی باعث رونق این حوزه در نهاوند خواهد شد.

این نمایشگاه نقاشی شامل 50 اثر برگزیده از این 2 بانوی هنرمند شهرستان در سبک‌های رئالیسم، کوبیسم و مدرنیسم در تکنیک‌های آبرنگ، کلاژ و نقاشی بر روی تخته است که از 7 اسفندماه به مدت 7 روز در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی، خیابان دانش همه‌روزه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 آماده بازدید علاقه‌مندان و هنر دوستان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما