تازه های سایت

کد مطلب: 35135
7. اسفند 1396 - 1:35
اولین یادواره ۱۵ طلبه شهیده کشور صبح یک شنبه ۶ اسفند در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان در این مراسم که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آخر سوره مبارکه تحریم دو اسوه نمونه که به عنوان سرمشق نه تنها برای جامعه زنان بلکه برای همه امت اسلامی هستند دو بانو را مثال زده است که این دو اسوه نمونه بانوی شهیده‌ی راه حق آسیه همسر فرعون و حضرت مریم هستند.

وی گفت: هر کدام از بانوان طلبه شهیده کشورمان یک نمونه از یک جبهه مقاومت هستند زیرا هر کدام از این بانوان طلبه شهیده‌ در کشورمان در حوادث و دوره‌های مختلف از جمله در دفاع مقدس، در حج خونین سال ۶۶، در سامرا و به دست داعش جنایتکار و در حوادث مختلف به شهادت رسیده‌اند و این‌ها همان شهدایی هستند که حرفشان حرف آسیه همسر فرعون است که گفت خدایا من را از دست فرعون نجات بده.

فاضلیان ادامه داد: بدحجابی، بی عفتی، بی تقوایی و …همه آثار طاغوتی و فرعونی است که امروز استکبار دارد ترویج می‌کند و تاکنون که ۴۰ سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد دشمنان ما اقتصاد بازار، رواج اقتصادی، خودکفایی و غیره را بر ما حرام کرده‌اند و فساد، بی‌دینی، رسانه‌های غربی و غیره را بر ما حلال کرده‌اند.

 

مدیر حوزه‌‌ علمیه خواهران استان همدان بیان کرد:  در واقع هدف، تلاش و راه همه شهیدان ما این است که از کاردکرهای فرعونی و آثار انحرافات فرعونی که همان آثار استکبار است نجات پیدا کنیم و خط و مش و شیوه اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه پیاده کنیم.

فاضلیان اظهار داشت: شهرستان انقلابی و شهید پرور نهاوند که پایه‌گذار انقلاب اسلامی است و امروز که برای اولین بار یادوراه ۱۵ شهیده طلبه کشور در این شهرستان برگزار شده است در واقع به خاطر همت بلند حوزه علمیه خواهران نهاوند است که این کار باشکوه را رقم زده است و برای اولین بار یادوراه ۱۵ شهیده طلبه در کشور را در این شهرستان برگزار کرده است.

 

وی تصریح کرد: امروز که حوزه علمیه خواهران نهاوند یادوراه ۱۵ شهیده طلبه کشور را برگزار می‌کند در شرایطی هستیم که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری که می‌فرمایند«حوزه علمیه خواهران یک پدیده عظیم و مبارک است»، حوزه علمیه خواهران یک پدیده است زیرا اولا از برکات انقلاب اسلامی است و ثانیا از این حوزه‌ها هزاران طلبه زن محقق، استاد، پژوهشگر، نویسنده و غیره پرورش می‌یابد.

فاضلیان افزود: امیدورایم که خداوند به همه ما توفیق ادامه راه این شهداء را که همان عفاف، تقوا، عصمت و دفاع از ولایت است را عنایت فرماید.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام فاضلیان و سایر مسئولان شهرستان از تندیس ۱۵ شهیده طلبه کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما