تازه های سایت

کد مطلب: 34855
16. بهمن 1396 - 8:20
مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند بر لزوم نگاه جامع و مبتنی بر آگاهی به هیئات مذهبی در نهاوند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی در جمع هیئات مذهبی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نباید دهه انقلاب را با برخی اقدامات دهه فجر تحت الشعاع قرار داد بر لزوم همراه ساختن عطر ایام پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه تأکید کرد.

وی افزود: اگر امروز مجالس عزاداری سالار شهیدان و ائمه اطهار(ع) را در سایه آرامش و امنیت برپا می‌کنیم به پاس زحمات معمار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا و ایثارگرانی است که در دوران مبارزه با طاغوت، ۸ سال دفاع مقدس و امروز در جبهه مقاومت موجب بالندگی این نظام شده اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش های مختلف هیئات مذهبی نهاوند، عنوان کرد: طی سال های اخیر گردهمایی هایی با رویکردهای کاربردی و آموزشی، استقبال از ماه محرم و تقدیر از هیئات نمونه در طول سال با هدف ارتقای عملکرد هیئات مذهبی در شهرستان برگزار می‌شود.

ودیر تبلیغات اسلامی نهاوند با تأکید بر لزوم نگاه جامع و مبتنی بر آگاهی به هیئات مذهبی، گفت: هیئات مذهبی امروز بیش از گذشته باید تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را حتی در خارج از مرزهای ایران اسلامی رصد کرده و با چشمانی بازتر به مسائل جهان کنونی بنگرند.

حجت‌الاسلام محبی درباره انتخاب هیئات مذهبی نمونه به ۵ شاخص اشاره و بیان کرد: دارا بودن مجوز قانونی فعالیت، شفافیت و رعایت اصول مالی، استفاده از سخنرانان و مداحان در راستای ارزش های نظام اسلامی، رعایت منشور هیئات مذهبی و اهتمام به اجرای برنامه قرآنی و تلاوت کلام وحی پیش از مراسم عزاداری از جمله شاخص های مورد نظر برای انتخاب هیئات مذهبی نمونه شهرستان است.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، بیان کرد: نخستین روایت شهادت حضرت زهرا(س) در روز ۲۳ بهمن ماه روز پس از پیروزی انقلاب قرار گرفته است همان انقلابی که نشأت گرفته از روح و فرهنگ فاطمیه است.

دیدگاه شما