تازه های سایت

کد مطلب: 34817
14. بهمن 1396 - 8:01
معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند گفت: شهداء برای خدا و ولایت کشته شده‌اند و شهید «شوهانی» یکی از شهدای راه ولایت است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام علوی در مراسم گرامیداشت شهید «احمد شوهانی» در پایگاه خواهران زینبیون برزول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به بحث ولایت اظهار داشت: ولایت به معنای سرپرستی است.

وی با بیان اینکه خالق یکتا که ما را آفریده و نعمت سلامتی و والدین را به ما عطا کرده، خدای متعال است، افزود: چه کسی حق دارد بگوید که چه کار کنیم تا به کمال برسیم و چه کارهایی انجام ندهیم تا بدبخت نشویم و به سیاهی نرسیم؟ کسی حق دارد این حرف را بزند که خالق یکتا باشد و به این حق ولایت الله می گویند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند تصریح کرد: ما معصوم نیستیم و قدرت ارتباط برقرار کردن مستقیم با فرشته وحی را نداریم و این حق برای معصومین (ع) محفوظ است و ما چون از گناهان معصوم نیستیم پس ارتباط برقرار کردن با فرشته وحی و جبرئیل غیرممکن است.

وی اضافه کرد: بعد از خداوند ولایت برای رسول خدا (ص) است و ما باید به رسول خدا (ص) و پیامبران و ولی فقیه توسل جوییم.

علوی عنوان کرد: دستورات الهی پس از خاتم انبیاء توسط ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است و آنها حق دارند به ما بگویند این کار را انجام بدهیم یا انجام ندهیم؛ ولایت بعد از خدا برای رسول اکرم (ص) و بعد از رسول (ص) برای ائمه معصومین(ع) است و در زمان غیبت معصوم(ع) باید از ولی فقیه پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه حرف فقیه حرف انبیاء(ع) و رسول(ص) و خداست، ابراز داشت: ما باید از دستورات ولی فقیه اطاعت کنیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند با بیان اینکه شهدا با اطاعت از ولی فقیه خود و با این بینش و بصیرت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و پا به میدان گذاشتند، عنوان کرد: رزمندگان با اطاعت از ولی فقیه برای دفاع به جبهه‌ها رفتند و جان خود را برای ولایت و اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر ولایت نباشد نه اسلام می ماند و نه دین می ماند، خاطرنشان کرد: شهداء برای خدا و ولایت کشته شده‌اند و شهید «شوهانی» یکی از شهدای راه ولایت است که برای ولی زمان خود کشته شده است و این شهید والامقام پای خود را جای پای حضرت فاطمه زهرا(س) گذاشته است.

در ادامه این مراسم نیز همرزم شهید «شوهانی» به بیان خاطراتی از رشادت‌ها و دلامردی‌های این شهید بزرگوار پرداخت و در پایان مداح اهل بیت(ع) داوود علی بخشی به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/خ

دیدگاه شما