تازه های سایت

کد مطلب: 34688
6. بهمن 1396 - 11:13
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد
درس فداکاری بانوی 18 ساله نهاوندی با اهدای عضو
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بانوی 18 ساله نهاوندی با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار را نجات داد و به همگان درس فداکاری و ایثار داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران نهاوند گفت: دومین اهدای عضو در شهرستان نهاوند در هفته‌های گذشته با اهدای اعضای بدن خانم 18 ساله‌ای از نهاوند ثبت شد

وی اظهار داشت: خانواده مرحومه معصومه ترکاشوند که 18 سال بیشتر سن نداشت با انجام کاری خیر و نیکوکارانه اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: پزشکان پس از تأیید مرگ مغزی این جوان 18 ساله، با خانواده وی گفت‌وگو کردند و با اعلام شرایط بیمار از آن‌ها خواستند با انجام این کار فداکارانه باقیاتی صالحات را برای فرزندشان رقم زدند.

وی عنوان کرد: پس از صحبت‌های پزشکان خانواده این مرحوم با اهدای عضو فرزند عزیزشان موافقت کردند و مقدمات اهدای عضو فراهم شد.

دارابی گفت: خانواده مرحوم ترکاشوند با اهدای اعضای بدن فرزندشان به تعدادی بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی اظهار داشت: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند 1 تا ۸ بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا بسیاری از بیماران را نجات دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: این اهدای عضو دوازدهمین مورد در شهرستان نهاوند است که فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه شده است و دریکی از روستاهایی که اهدای عضو داشتند تقریباً همه مردم روستا کارت اهدای عضو را تکمیل کردند که اقدامی بسیار شایسته است.

وی گفت: مراحل اهدای عضو به این صورت است که پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به‌عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

دارابی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته نیز مرحوم آیت‌الله فریادرس از اهالی روستای کوهانی نهاوند نیز که مرگ مغزی شده بود اعضای خود را اهدا کرد و مایه افتخار خانواده شد.

وی در پایان گفت: معصومه ترکاشوند ساکن روستای "گنبد کبود " از توابع شهرستان نهاوند بود و مراسم تشییع و خاک‌سپاری وی نزد امروز جمعه در این روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما