تازه های سایت

کد مطلب: 34566
29. دى 1396 - 13:24
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند، گفت: 350نفر از پسران دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه مولوی در شهرستان نهاوند به عنوان مروج دانش آموزی همیار طبیعت شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان علی ده‌پهلوان اظهار کرد: 350 نفر از دانش‌آموزان مدرسه مولوی شهرستان نهاوند به جمع همیاران طبیعت استان پیوستند و کارت همیار طبیعت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه جذب همیاران طبیعت دانش‌آموزی را یک کار فرهنگی عنوان کرد و افزود:  شروع فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی در بین دانش‌آموزان یک شروع بسیار خوبی برای حفظ منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند حفظ منابع طبیعی را یکی از کارهای ارزشمند برای آیندگان برشمرد و بر لزوم ترویج و فرهنگ‌سازی کاشت نهال در بین جوانان ونوجوانان و مدارس تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نهاوند نیز با بیان اینکه نهاوند ظرفیت‌های خوبی برای توسعه منابع طبیعی دارد،تصریح کرد: رویکرد در حوزه شهری به سمت امور فرهنگی، اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه همکاری با هدف حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با ارگان‌های محتلف در دستور کار قرار دارد.

عبدالعلی ملکی کاشت نهال کم آب‌بر و مقاوم به خشکی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای ترویج کاشت نهال و توسعه فضای‌ سبز در نهاوند، عنوان کرد و خاطرنشان کرد: توجه به کاشت نهال بلوط در نهاوند یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شورای شهر و منابع طبیعی نهاوند خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند اظهار کرد: 20 هزار گلدان برای ترویج ،توسعه و تشویق دانش آموزان به کاشت گل و گیاه و نهال خریداری شده که در هفته هوای پاک و هفته منابع طبیعی در بین مدارس شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان همدان نیز گفت: تشکل‌های زیست محیط، سمن‌ها، مردم و همیاران طبیعت نقش بسیار مهم و اثرگذاری در حفظ و توسعه منابع طبیعی بر عهده دارند.

محمد خلیلی جذب همیاران طبیعت را طرح مشارکتی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: همیاران طبیعت در اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش می‌کنند و در توسعه فضای سبز و کاشت نهال با منابع طبیعی مشارکت فعال خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما