تازه های سایت

کد مطلب: 34495
25. دى 1396 - 8:37
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از اجرای بیش از۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری شاخص در ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در جمع حبرنگاران نهاوند اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی بی‌بدیل در تاریخ معاصر به شمار می‌آید که در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین کننده و تحولات غیرقابل پیش بینی بوده است.
وی افزود: این اتفاق بزرگ، معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه دار و چشمگیری را فراهم کرد.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: امسال با توجه به تقارن دهه فجر با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بایستی برنامه‌ها به نحوی برگزار شود جایگاه هر دو مناسبت رعایت شود.
وی عنوان کرد: این مجموعه همزمان با ایام میلاد پر خیر و برکت حضرت زینب (س) در سوم بهمن ماه اقدام به برگزاری جنگ شادی ویژه عموم مردم می‌کند همچنین اجرای برنامه‌‌های مذهبی و قرآنی مختلف از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.
مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر نهاوند یادآور شد: همزان با دهه فجر ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به برگزاری همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره با حضور عموم مردم، برگزاری مسابقات سرود، مشاعره، تیر اندازی و کتاب خوانی اشاره کرد.

مصباح ابراز کرد: برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل تازه، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگ‌های انقلابی و تجلیل از فعالان قرآنی از برنامه‌های پیش بینی شده دراین ایام است.
وی یادآور شد: برگزاری ویژه برنامه‌های متناسب با ایام مذکور در جشن انقلاب در بیش از ۷۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی، برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح شهر و روستا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، غبار روبی مزار شهدا و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه در نهاوند است.

دیدگاه شما