تازه های سایت

کد مطلب: 34415
20. دى 1396 - 15:28
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: اعضای ستاد بحران باید در آمادگی صد در صد ازلحاظ اطلاعات محلی و همچنین اعزام نیروهای امداد و نجات به منطقه باشند و برگزاری مانورهای زلزله و بحران به خاطر سنجش میزان آمادگی آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه اضطراری فراخوان ستاد بحران نهاوند که با حضور اعضای ستاد بحران همدان و مسئولان هلال‌احمر برگزار شد، گفت: در این مانور تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های زیر نظر مدیریت بحران شهرستان از سوی فرمانداری نهاوند به‌صورت کلی فراخوان شدند که به‌صورت فوری در فرمانداری حاضر شدند.

وی اظهار داشت: در این فراخوان که با در نظر گرفتن وقوع آنی زلزله در نهاوند برگزار شد، سعی شد که برای میزان حضور و فعالیت اعضای ستاد بحران در فرمانداری تمرین عملی باشد.

فرماندار نهاوند افزود: درواقع هدف از تشکیل این جلسه اضطراری، سنجیدن آمادگی لازم ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه همچنین ستاد مدیریت بحران، با توجه به‌قرار گرفتن نهاوند روی گسل زلزله است.

وی اظهار داشت: تیم ارزیابی اولیه یعنی وقتی تیم به محل می‌رسد مشاهدات خود را بتواند ارائه دهد ما حتی در مانور استان با یک نمره اختلاف دوم شدیم و این نتیجه آن است که مدیران شهرستان و اعضای ستاد بحران از اطلاعات خوبی برخوردارند.

حمیدوند گفت: ولی این برای ما کافی نیست و اعضای ستاد بحران بایستی در آمادگی صد در صد ازلحاظ اطلاعات محلی و همچنین اعزام نیروهای امداد و نجات به منطقه باشند.

وی عنوان کرد: تأکید ما در حوزه اطلاع‌رسانی مدیران جهت خروج از شهرستان به فرمانداری، به همین خاطر است که در صورت برگزاری این‌چنین جلسات و مانورها یا حتی بروز حوادث بتوانیم پاسخگو باشیم.

 فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مدیران در صورت عدم حضور در شهرستان باید حتماً جانشین به فرمانداری معرفی کنند تا در وقع بحران بتوانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

وی بااینکه شدت و وسعت برخی از بحران‌ها، به‌ویژه زلزله و طوفان‌های سهمگین و سیل‌های مخرب به حدی است که خارج از کنترل انسان است بنابراین باید با بهره‌گیری از دانش، عقل و برنامه‌ریزی و به‌ویژه با اتکا به دانش مدیریت بحران بتوان خسارت‌های احتمالی را به حداقل ممکن رساند.

حمیدوند افزود: اگر بحران بخواهد مدیریت شود به دو عامل حضور به‌موقع اعضای ستاد بحران و ارائه اطلاعات لازم توسط اعضای ستاد بحران به تیم‌های امداد و نجات شهرها و استان‌های معین توجه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما