تازه های سایت

کد مطلب: 34389
19. دى 1396 - 8:10
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: پایش ها و سرشماری زمستانه وحوش در منطقه ملوسان نهاوند پایان یافت که نتایج آن گویای افزایش جمعیت حیات وحش در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با بیان اینکه در این سرشماری 9 تیم 2 نفره از 9 مسیر اقدام به گشت زنی، دوربین کشی و پیمایش گونه های جانوری کردند بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته گونه های موجود در منطقه ملوسان نسبت به گذشته افزایش داشته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: چنانچه به مدت پنج سال گونه های موجود در این منطقه به طور کامل محافظت شوند جمعیت وحوش به حد مازاد می رسند.
نجاری افزود: در این صورت می توان پروانه شکار پستانداران برای اتباع خارجی نیز صادر کرد و از این فرصت برای توسعه گردشگری نهاوند بهره گرفت.
وی با بیان اینکه هشت روستا در مجاورت منطقه حفاظت شده ملوسان وجود دارد از اهالی این روستاها خواست نسبت به محافظت از این منطقه کوشا باشند و با محیط زیست همکاری کنند.
وی توصیه کرد: افراد ساکن در حاشیه مناطق حفاظت شده در صورت مشاهده شکارچی متخلف موضوع را از طریق سامانه 1540 اطلاع رسانی کنند یا به نزدیکترین مرکز حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: بسیاری از شکارچیان برای رسیدن به هدف خود اقدام به دوستی با اهالی روستا می کنند و ساکنان روستا علاوه بر تهیه مکان برای استراحت آنها، محل رفت و آمد یا استراحت گونه های جانوری را به شکارچیان نشان می دهند.
نجاری از روستاییان خواست با حفظ محیط زیست و وحوش موجود در آن زمینه اکوتوریسم را مهیا کنند و از این محل برای خود درآمد زایی کنند.
 منطقه حفاظت شده ملوسان با وسعت 9 هزار و 500 هکتار در فاصله 24 کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند واقع شده و این منطقه در سال 89 به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.
از مهمترین چشمه های این منطقه دوزخ دره، لیساب، اسماعیل خانی، دره بید و موناک را می توان نام برد ارتفاع بلندترین قله واقع شده در این منطقه 2 هزار و 900 متر از سطح دریا است.
سرشماری از وحوش در 2 نوبت تابستان و زمستان انجام می شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما