تازه های سایت

کد مطلب: 34334
16. دى 1396 - 8:32
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: 3 روستای ورآینه، بره فراخ و کنگاور کهنه به‌عنوان روستاهای بوم گردی شهرستان شناسایی‌شده که آماده پذیرایی از مسافران هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در بازدید از خانه‌های بوم گردی شهرستان در روستای کنگاور کهنه بخش خزل نهاوند گفت: شهرستان نهاوند درزمینهٔ گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید تلاش کنیم از این پتانسیل به‌خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: باید کاری کنیم و امکاناتی فراهم کنیم که وقتی‌که گردشگر به شهرستان نهاوند و به‌خصوص مناطق روستایی و بکر و زیبا سفر می‌کند ترغیب شود در این منطقه برای مدتی بماند.

فرماندار نهاوند افزود: حضور گردشگر در مناطق روستایی باعث رونق تولیدات محلی و ایجاد اشتغال می‌شود که باید به این نکته توجه کنیم.

وی اظهار داشت: برخی از روستاهای نهاوند با توجه به بافت و ساخت انها می‌توانند پذیرای مسافران باشند و به‌عنوان نقاط مستعد گردشگری و بوم گردی شناسایی‌شده‌اند.

حمیدوند گفت: اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی دارد و خدمات، محصولات، فعالیت‌های گردشگری، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند.

وی افزود: در این نوع اقامتگاه‌ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه‌ای کرد که در نهاوند نیز 3 روستا را با توجه به این ویژگی‌ها شناسایی کرده‌ایم.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: در این مناطق شرایط حضور گردشگران باکیفیت مطلوب توسط بوم گردان محیا است.

وی عنوان کرد: گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی با توجه به امروزی بودن زندگی‌ها، تمایلی بسیاری به سبک زندگی‌های عادی و طبیعی روستائیان دارند.

حمیدوند گفت: در حال حاضر 3 روستای ورآینه، بره فراخ و کنگاور کهنه به‌عنوان روستاهای بوم گردی شهرستان شناسایی‌شده که آماده پذیرایی از مسافران هستند.

 

1519855

1519856

1519857

1519859

انتهای پیام/

دیدگاه شما