تازه های سایت

کد مطلب: 34276
10. دى 1396 - 14:58
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: در عملیاتی که در کوهستان گرین نهاوند انجام شد و 4 ساعت به طول انجامید کوهنورد لرستانی نجات یافت.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر سقوط و مصدومیت یک کوهنورد رد کوهستان گرین نهاوند سریعاً اکیپ حرفه‌ای کوهنوردی هلال‌احمر نهاوند ب منطقه اعزام شد.

وی اظهار داشت: در این عملیات که 4 ساعت به طول انجامید یک نفر از کوهنوردان لرستانی حاضر در قله یال کبود ارتفاعات گرین نهاوند دچار حادثه شده بود و به امدادرسانی نیاز داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: در این شرایط تیم امداد و نجات هلال‌احمر به استعداد ۵ نفر وارد عملیات شد و یک تیم پشتیبانی نیز به استعداد ۴ نفر نسبت به انتقال بسکت (سبد) امدادی به منطقه کردند.

وی بیان داشت: همچنین یک تیم پشتیبان از کوهنوردان حرفه‌ای نیز در شهرستان به حالت آماده‌باش درآمده و تیم نجات با آمبولانس نیز وارد منطقه شد.

شهبازی گفت: در این عملیات موفق آمیز خوشبختانه مصدوم با موفقیت به پایین انتقال یافت.

وی در پایان از کوهنوردان و مردم خواست با توجه به فصل زمستان قبل از کوهنوردی از شرایط جوی اطلاع داشته باشند و نسبت به همراه داشتن تجهیزات ضروری اقدام کنند و درراه صعود به کوهستان‌های مرتفع حتماً از افراد حرفه‌ای و راهنما استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما