تازه های سایت

کد مطلب: 33886
14. آذر 1396 - 22:39
استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) در همه بخش‌های عمر بابرکتشان مایه رحمت برای بشریت هستند و در همه موضوعات باید سیره و روش ایشان الگوی ما باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورخدا ترکاشوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری گرو، گفت: پیامبر اسلام به‌عنوان رحمت للعالمین برای همه مردم دنیا مهربانی و رحمت است و جمیع خصایص نیکو از آن ایشان است.

وی اظهار داشت: ایشان مایه برکت و خیر برای مردم جهان و مسلمانان هستند و سیره و روش ایشان در همه مراحل زندگی باید برای ما درس و الگو باشد.

این استاد حوزه گفت: سراسر زندگی مبارک ایشان مملو از درس و پیام است و باید با تدبر در روایات و احادیث ایشان به فرمایشات ایشان که همواره تأکید بر مهربانی، عطوفت، انسانیت و همه ویژگی‌های خوب دارد عمل کنیم.

وی ادامه داد: میلاد بابرکت ایشان به‌عنوان نخستین رحمت الهی انسان را به تکامل و سعادت رساند که قطعاً کسانی که می‌خواهند سعادتمند شوند باید در مسیر گفته‌ها و اعمال حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار قدم بردارند.

ترکاشوند گفت: ایام ولادت پیامبر اسلام و هفته وحدت فرصت بسیار خوبی است تا جامعه اسلامی با اتحاد و حفظ وحدت از تفرقه جهان اسلام که خواسته استکبار جهانی است دوری بجوید و به اسلام راستین و ناب محمدی بپیوندند.

وی عنوان کرد: پیام هفته وحدت اخوت و برادری، شناخت توطئه‌های دشمن، آگاه بودن و مقابله با جریان‌هایی است که بر ضد اسلام حقیقی هستند و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حفظ وحدت جهان اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تاکنون رحمتی مانند پیامبر بزرگوار اسلام برای انسان عرضه نشده است چون در شرایط آن زمان، اخلاق و رفتار و نحوه عمل ایشان هماره زبانزد همه بوده است و ما نیز باید بتوانیم این‌گونه مانند پیامبر عمل کنیم روش ایشان را در برخورد با موانع و مشکلات اجرایی کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط منطق امروز نیاز جهان اسلام عمل به سفارشات پیامبر اسلام است که همواره بر حفظ وحدت و همدلی سفارش کرده‌اند بنابراین باید از ایشان اطاعت کرده و با حفظ وحدت نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را خنثی کنیم.

ترکاشوند گفت: امروزه استکبار جهانی با برنامه‌ریزی و طراحی گسترده بر اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان به روش‌های مختلف دامن می‌زند و با این اختلاف‌افکنی درصدد تأمین منافع خود در منطقه است.

وی بیان داشت: برای ایام ولادت ایشان اعمالی را باید انجام داد که روزه گرفتن، صدقه دادن، کمک به فقرا و نیازمندان و هدیه دادن سفارش شده است.

این استاد حوزه در پایان گفت: اگر می‌خواهیم در دنیا آخرت سعادتمند و عزتمند شویم باید به اسلام نابی که پیامبر رحمت برای ما به ارمغان آورده چنگ بزنیم و با عمل به دستورات الهی که بویسله حضرت محمد (ص) به ما رسیده است بتوانیم رهرو حقیقی دین مبین اسلام باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما