تازه های سایت

کد مطلب: 33855
13. آذر 1396 - 10:49
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: تمام بیماران مبتلابه ایدز در شهرستان نهاوند شناسایی‌شده‌اند و تحت درمان می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه کمیته شهرستانی کنترل و پیشگیری از ایدز شهرستان نهاوند به ریاست معاون فرماندار نهاوند و با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تشکیل شد.

طیبه سیاوشی رئیس مرکز بهداشت نهاوند در این جلسه گفت: هرساله به مناسبت روز جهانی ایدز شعاری برای آن سال در نظر می‌گیرند که شعار امسال "سلامتی حقی برای همه " است.

وی اظهار داشت: باید با اطلاع‌رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV این بیماری را کنترل کنیم که در این راه همه باید همکاری داشته باشند.

 سیاوشی ضمن تشریح برنامه کشوری ایدز در شهرستان نهاوند افزود: تمام بیماران مبتلابه ایدز شهرستان نهاوند شناسایی‌شده‌اند و تحت درمان می‌باشند.

وی در ادامه به تغییر رویه انتقال از اعتیاد تزریقی به سمت انتقال جنسی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین وظیفه همه دستگاه‌های مربوطه در راستای کاهش ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

سید رضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند نیز در این جلسه ضرورت مدیریت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرارداد و گفت: آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اولویت‌بندی و برای کاهش و مقابله با این آسیب‌ها تقسیم‌کار ملی، استانی و شهرستانی صورت گرفته و به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اجرا ابلاغ‌شده است.

وی به بیماری ایدز به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اشاره و بر ضرورت مدیریت و کنترل این آسیب اجتماعی مهم تأکید و عنوان کرد: کمیته شهرستانی کنترل و پیشگیری ایدز لازم است متعهدانه و مسئولانه در جهت پیشبرد برنامه‌های کنترل و مقابله با شیوع بیماری ایدز در جامعه اقدام نماید.

سلامتی گفت: مهم‌ترین مشکل در بحث درمان و شناسایی بیماران مبتلابه ایدز و بیماری‌های این‌چنینی این است که شخص مبتلا یا مشکوک نمی‌خواهد بپذیرد که بیمار است زیرا به‌نوعی این بیماری را کسرشان و تنزل از جایگاه اجتماعی خود می‌داند.

معاون فرماندار نهاوند بیان داشت: خانواده‌ها می‌توانند خیلی بهتر از هرکسی شخص بیمار را کمک کنند تا فرد بیمار بپذیرد که همه بیماری‌ها در مراحل اولیه قابل‌درمان هستند و اگر به آن رسیدگی نکنند وضعیت خطرناک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما