تازه های سایت

کد مطلب: 33597
24. آبان 1396 - 13:41
فرماندار نهاوند گفت: 600 میلیون ریال کمک نقدی وغیرنقدی از این شهرستان در 2 روز گذشته به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با اعلام این خبر گفت: این کمک های مردمی شامل 440 تخته چادر، 800 عدد پتو، 50 میلیون ریال پول نقد و 350 میلیون ریال کمک های غیر نقدی شامل بیست تن سیب خوراکی ،آب معدنی ، خرما، نقل، تن ماهی، کلوچه و نان است که به استان کرمانشاه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این، کمک های مردمی با مجوز هلال احمر به صورت روزانه جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال می شود گفت: برای جمع آوری کمک های مردمی پنج پایگاه شهری در میادین شهر با مسئولیت هلال احمر ایجاد شده و مردم می توانند کمک های خود را از این طریق به دست آسیب زدگان زلزله استان کرمانشاه برسانند.
حمیدوند افزود: علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی تاکنون دو تیم شامل متخصص برق از امور برق نهاوند و یک تیم ایمنی از مرکز بهداشت و درمان از شهرستان نهاوند در همان ساعات اولیه وقوع زلزله به مناطق زلزله زده اعزام شده است.
وی اظهار کرد: این شهرستان برای هر گونه کمک اعم از نیروی انسانی ، فنی ، امدادی و پزشکی به مناطق زلزله زده آمادگی دارد و با توجه به آماده باش بودن ستاد مدیریت بحران شهرستان تمامی عوامل ستادی اعم از درمانی ، فنی ، بهداشتی و امدادی می توانند در صورت نیاز در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند.
رئیس ستاد مدیریت بحران نهاوند از مردم خواست تا کمک های مورد نیاز برای زلزله زدگان را به هلال احمر، سپاه و یا کانون های مساجد و تیم های مستقر در خیابان اصلی شهر تحویل دهند و از دادن اقلام کمکی به افرادی که به طور شخصی به درب منازل مراجعه می کنند خود داری کنند.
حمیدوند گفت: عده ای سود جو که در این شرایط در حال سوء استفاده از عواطف و احساسات مردمی هستند ممکن است به درب منازل مراجعه کنند که مردم در صورت مشاهده علاوه بر تحویل ندادن اقلام به این افراد، به ماموران انتظامی و آگاهی گزارش دهند تا با آنان برخورد شود.
به گزارش زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 530 کشته و هفت هزار و 460 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

دیدگاه شما