تازه های سایت

کد مطلب: 33560
22. آبان 1396 - 15:01
فرماندار نهاوند گفت: در حال حاضر تعداد 9 کتابخانه عمومی در شهرستان نهاوند با نزدیک به 120 هزار جلد کتاب و هفت هزار و 752 عضو وجود دارد .

به گزارش پایگاه خبری گرو، عاطفه زارعی در نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی نهاوند افزود: در کتابخانه های عمومی استان همدان یک میلیون و 49 هزار جلد کتاب وجود دارد که به نسبت جمعیت موجود کمتر از یک جلد کتاب برای هر نفر است.

وی با بیان اینکه سرانه زیربنای کتابخانه در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است اضافه کرد: این سرانه در کشور یک متر و 87 سانتی متر مربع است در حالیکه در این استان این سرانه 2 متر و 46 سانتی متر مربع به ازای هر 100 نفر است.

زارعی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند 119 هزار و 993 جلد کتاب وجود دارد افزود: در این شهرستان میزان زیر بنای کتابخانه سه هزار و 906 متر مربع است که تا پایان سال با راه اندازی چند کتابخانه روستایی به چهار هزار متر مربع خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بحث مطالعه و خواندن، مشکل اصلی نداشتن سواد فرهنگی و اجتماعی است گفت: مشکل اصلی ما در زمینه مطالعه ، فقط نخواندن نیست بلکه جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی دچار ضعف مطالعاتی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به مشارکت مردم در امر اهدای کتاب گفت: از سال 93 تاکنون 270 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شده و در یک مورد کتابخانه شخصی یک خیرشامل 11 هزار جلد کتاب اهدا شده که نمونه ای کم نظیر است.

فرماندار نهاوند نیز گفت: بحث مطالعه در جامعه امری مهم است زیرا سرنوشت هر جامعه را افراد اهل مطالعه تعیین می کنند زیرا کسانی که کتابخوان باشند کمتر دنبال شایعات می روند و بیشتر قانون پذیر هستند و در نتیجه نظم بهتری در جامعه حاکم می شود.

کریم حمیدوند فضای مجازی را تهدیدی برای مطالعه عنوان کرد و گفت: در این فضا اطلاعات به صورت موثق و کامل به مخاطب داده نمی شود و اغلب شایعات در این فضا زیاد است لذا برای رفع این مشکل باید کتابخانه ها را تقویت و مردم را به سمت خواندن کتاب ترغیب کرد.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 9 کتابخانه عمومی در شهرستان نهاوند با نزدیک به 120 هزار جلد کتاب و هفت هزار و 752 عضو وجود دارد .

شهرستان نهاوند سومین شهر بزرگ استان همدان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 185 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب این استان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما