تازه های سایت

کد مطلب: 3356
24. مهر 1391 - 3:51

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از پیشنهاد غیررسمی مکتوب جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه قدردانی کرد و گفت: دیدگاههای بسیار خوبی در این پیشنهاد مطرح شده که می‌تواند مسئله سوریه را حل کند.

خبرگزاری فارس: اخضر ابراهیمی:دیدگاه‌های تهران قادر به حل مشکل<br />
سوریه است
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امشب (یکشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری به تشریح گفت‌وگوها و توافقات حاصله با وزیر خارجه ایران پرداخت.

وی در ابتدا از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و بحران سوریه را بحرانی رو به رشد خواند، افزود: سازمان ملل و اتحادیه عرب که من نماینده آنها هستم حساسیت موضوع را درک می‌کنند و بر حل سریع وضعیت فعلی سوریه تأکید دارند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به تأکیدات دبیرکل سازمان ملل بر توقف خشونت در سوریه اشاره کرد و افزود: دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف ارسال سلاح به کلیه گروه‌ها در سوریه است و از کلیه‌ کشورهایی که رابطه خوبی با دولت سوریه دارند می‌خواهد که از روابط خوب خود استفاده کرده و مانع از خون‌ریزی و کشتار در سوریه شده و راه‌های مسالمت‌آمیز را بررسی کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه مشکلات سوریه می‌تواند از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: سازمان ملل و اتحادیه عرب آماده هرگونه کمک برای حل این مشکل است.

وی ابراز امیدواری کرد که تماس‌ها به منظور حل بحران سوریه با کشورهای منطقه و کشورهای تأثیرگذار و تأثیرپذیر ادامه یابد و افزود: امیدواریم مسئله سوریه به صورت درست حل و فصل شود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همچنین از پیشنهاد غیر رسمی و مکتوب ایران درباره حل بحران سوریه قدردانی کرد و دیدگاه‌های ایران در این زمینه را خوب برشمرد و افزود: این دیدگاه‌ها قادر است که مسئله سوریه را حل و فصل کند.

ابراهیمی گفت: امیدواریم با کشورهای دیگر که توجه زیادی به وضعیت سوریه دارند و همین‌طور جمهوری اسلامی ایران، تمام ایده‌ها را جمع کنیم و به طرحی برای پایان دادن به کابوس ملت سوریه و در راستای منافع این ملت دست یابیم.

دیدگاه شما