تازه های سایت

کد مطلب: 33529
20. آبان 1396 - 10:00
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: دانشگاه ملی نهاوند به عنوان تنها دانشگاه دخترانه غرب کشور در دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با بیان اینکه دانشگاه ملی نهاوند به عنوان تنها دانشگاه دخترانه غرب کشور در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این دانشگاه در زمینی به مساحت 10 هکتار و 5 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه 15 درصد تا اتمام ساخت این دانشگاه باقی‌مانده است، افزود: دانشگاه ملی نهاوند در سه کیلومتری شهر نهاوند در روستای کوهانی ساخته می‌شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه از سال 94 این دانشگاه  در حال ساخت است، گفت: قرار است دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند نیز در این دانشگاه مستقر شود.

حمیدوند ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان اعتبار 4 میلیارد تومانی برای ساخت این دانشگاه در نظر گرفته شده که تاکنون 3 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در پنج رشته پرستاری، شیمی، صنایع، ترویج کشاورزی و تربیت بدنی برای دختران غرب کشور قرار است فعال شود.

حمیدوند با بیان اینکه دانشجویان شهرستان نهاوند اغلب غیر بومی هستند، اضافه کرد: این دانشگاه ظرفیت 700 دانشجو را دارد و خوابگاه این دانشگاه در بیرون از دانشگاه با فضایی کاملاً امن و مناسب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت خوابگاه دانشگاه ملی نهاوند با ارائه زمین دولتی در مرحله فراخوان قرار دارد، یادآور شد: قرار است با همکاری صندوق رفاه وام قرض الحسنه 3 میلیارد تومانی برای احداث این خوابگاه در نظر گرفته شود.

فرماندار نهاوند افزود: احداث بیرونی ساختمان دانشگاه انجام شده و با نزدیک شدن به فصل سرما در حال تکمیل درون ساختمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 32 میلیارد ریال برای ساختمان دانشگاه هزینه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود احداث این دانشگاه 80 میلیارد ریال هزینه تا انتها در برداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما