تازه های سایت

کد مطلب: 33485
17. آبان 1396 - 9:17
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: اهدای 7 عضو مرد 31 ساله نهاوندی که دچار مرگ مغزی شده بود به 7 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خانواده داغدار مرحوم امین ظفری از اهالی روستای کوهانی از توابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان 31 ساله خود به 7 نفر زندگی دوباره بخشید تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه امین ظفری چند روز پیش در تهران با تشخیص دچار مرگ مغزی شد و با موافقت خانواده اعضای وی اهدا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار داشتند که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

وی بابیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، گفت: خانواده مرحوم امین ظفری با اهداء اعضای بدن فرزندشان به 7 نفر زندگی دوباره‌ای بخشیدند.

دارابی گفت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم است.

وی در پایان با اشاره به مراحل اهدا عضو عنوان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به‌عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما