تازه های سایت

کد مطلب: 33446
14. آبان 1396 - 18:22
امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی ها در قبال وضع تحریم‌های جدید و مقابله با قدرت دفاعی و موشکی ایران یکدیگر هم نظر هستند و منافع مشترک دارند، بنابراین نباید فریب اروپایی‌ها را بخوریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در برابر وضع تحریم‌های جدید آمریکایی بر ضد مردم ایران گفت: در طول بیش از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها به‌عنوان دشمن اصلی ملت ایران تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را بر ضد کشورمان وضع کرده‌اند.

وی درباره تحریم‌های جدید موسوم به "کاتسا " گفت: آمریکایی ها در طول این سال‌ها با عناوین مختلف تحریم‌هایی را بر ضد کشورمان وضع کرده‌اند و در مورد اخیر نیز هدفشان جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و مبارزه با برنامه موشکی ایران عنوان‌شده است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: دشمنی آن‌ها با ملت ایران برای مردم کاملاً مشخص‌شده است و باید بدانند که این‌همه پیشرفت کشور درزمینه های مختلف در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاده است وضع این‌گونه تحریم‌ها ملت ایران را استوارتر می‌کند.

وی بیان داشت: همان‌طور که رهبری انقلاب فرمودند قدرت دفاعی ما قابل‌مذاکره نیست و آمریکا هم قابل‌اعتماد نیست و این چیزی است که مابعد از برجام تجربه کردیم و آمریکایی‌ها به این بهانه از زیر همه توافقات شانه خالی کرده‌اند و توافقات خودشان را هم قبول ندارد.

مغیثی عنوان کرد: ایستادگی در برابر آمریکا امروز بر همه واجب است و در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بر مبارزه با آمریکا بسیار تأکید شده است و یکی از برجسته‌ترین و اساسی‌ترین آرمان‌های انقلاب مبارزه با استکبار است.

وی به موضع اروپایی‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: نفوذ منطقه‌ای ایران و حمایت از مظلومان و قدرت دفاعی و موشکی ایران برای آمریکا و هم‌پیمانانش قابل‌درک و هضم نیست و در مقابله با این راهبرد کشورمان، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حرفشان یکی است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: ما چون اعتمادی به‌طرف مقابل نداریم باید مواظب باشیم و فریب آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را نخوریم چون این‌ها با اصل انقلاب مشکل‌دارند و در مورد ایران منافعشان مشترک است.

وی عنوان کرد: بعد از شکست‌های تروریست‌های تحت حمایت آمریکا در منطقه آن‌ها در حال طراحی نقشه‌هایی برای مقابله با ایران هستند که وضع تحریم‌های جدید به بهانه‌های واهی ازجمله بخش‌های این نقشه است.

مغیثی گفت: امروز مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای آن‌ها وظیفه ما است و در این راه باید دشمن را به‌خوبی بشناسیم.

وی بیان داشت: درحالی‌که حضور آمریکا در منطقه باعث جنگ و خونریزی شده است ولی بهانه‌ای که آن‌ها برای تحریم پیداکرده‌اند جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است که هدف از این تحریم‌های جدید نیز همین مورد بوده است و تلاش می‌کنند از حضور ایران جلوگیری می‌کنند و قدرت دفاعی و موشکی ما را متوقف کنند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: تجربه برجام به‌خوبی نشان داد که این‌ها قابل‌اعتماد نیستند و همان‌طور که امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است که باید مراقب نیرنگ‌های آن‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه اعتمادی به آمریکا و اروپایی‌ها نداریم، گفت: آمریکا عملاً برجام را پاره کرده است و در عمل خلاف وعده عمل کرده است و این مسئولان هستند که باید باقدرت در مقابل این عهدشکنی بایستند و پاسخی متناسب به آن‌ها بدهند.

مغیثی در پایان گفت: باید همه در برابر تحریم‌ها و این تهدیدات آمریکا بایستیم چون آمریکا در طول 4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها و تحریم‌ها سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما