تازه های سایت

کد مطلب: 33238
3. آبان 1396 - 7:34
فرماندار نهاوند با بیان اینکه اگر حادثه ای در نهاوند رخ دهد، ستاد بحران هیچ گونه امکاناتی ندارد، گفت: مدیریت بحران استان همدان باید با توجه و حساسیت بیشتری به این شهرستان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: وجود بافت فرسوده ۱۷۲ هکتاری در مناطق مرکزی شهر، تهدیدی برای سلامت مردم و معضلی برای مدیریت شهری است.

حمیدوند گفت: شهرستان نهاوند به لحاظ مجاورت با چهار گسل فریمان، درود، نهاوند و صحنه به صورت دائم درتهدید خطر زلزله قرار دارد و این شهرستان، منطقه بحرانی در استان همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق یافته‌های مطالعاتی دو قسمت جنوب غرب و شمال شرق استان همدان که شامل شهرستان‌های رزن و نهاوند می‌شود زلزله‌خیز هستند و هر لحظه احتمال حادثه ای در این مناطق وجود دارد، که همین امر توجه جدی به مقوله مدیریت بحران و مجهز شدن این مجموعه به امکانات مورد نیاز را گوشزد می‌کند.

فرماندار نهاوند افزود: به طور حتم مشکلات بسیاری در مدیریت بحران کشور وجود داشته و مسئولان در بخش آموزش به مردم و برخورداری از آمادگی لازم برای مقابله با بحران ضعیف عمل کردند و متاسفانه در مرحله وقوع بحران هم دستگاه‌ها به دلیل نداشتن امکانات و زیر ساخت های  لازم نمی توانند واکنش سریع نشان داده و وارد عمل شوند.

حمیدوند همچنین بر لزوم بروزرسانی تجهیزات و امکانات مورد نیاز در زمان بحران تاکید کرد و گفت: نیاز است که دستگاه ها یک بررسی از وضعیت تجهیزات و امکانات بحران داشته باشند و کارآیی آن ها را بررسی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما