تازه های سایت

کد مطلب: 32943
15. مهر 1396 - 9:24
فرمانده نیروی انتظامی نهاوند از کاهش محسوس آمار جرائم در این شهر و آمادگی پلیس برای مبارزه با قاچاقچیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ منصور ملکی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان تأمین‌کننده امنیت در راستای همگانی کردن امینت در جامعه حرکت می‌کند و در این میان نقش مردم بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: هدف ما همگانی کردن امنیت است به همین دلیل شعار هفته نیروی انتظامی امسال "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه " است و رسانه‌ها هم در این همگانی کردن امنیت نقش مهم و اثرگذاری دارند تا احساس امنیت در جامعه را داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: امروز نیروی انتظامی در اوج اقتدار و عزت در حال تأمین امنیت برای آحاد مردم است و یکی از عوامل مؤثر در احساس امنیت شهروندان در جامعه، نحوه عملکرد پلیس است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بیان عملکرد نیروی انتظامی بیان داشت: اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه نیروهای انتظامی است و امروز آحاد مردم پلیس را از خود می‌دانند و خود را از پلیس می‌دانند و در سال‌های اخیر شاهد افزایش همکاری پلیس با جامعه رسانه‌ای در جهت اطلاع‌رسانی به‌موقع عملکرد پلیس و اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف هستیم.

ملکی گفت: با این تعاملی که وجود دارد هر چه پلیس فعالیت‌های مجرمانه را کنترل و از چگونگی وقوع جرائم و پیشگیری از آن اطلاع‌رسانی دقیقی به عمل آورد، شهروندان احساس امنیت بهتری دارند.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی نهاوند در 6 ماه نخست امسال بر اساس آمار میزان جرائم در نهاوند کاهش‌یافته است و این موضوع نشان‌دهنده تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی نهاوند گفت: در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۱۶ درصد کاهش سرقت و ۱۱ درصد کاهش نزاع‌های فردی و 33 درصد کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در نهاوند نسبت به ۶ ماه نخست سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر عنوان کرد: در ۶ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات انواع مواد مخدر ۳۷ درصد افزایش و در بحث خودکشی ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

ملکی افزود: همچنین در ۶ ماه نخست امسال تصادفات جرحی درون‌شهری ۵ درصد و تصادفات فوتی برون‌شهری ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند بابیان اینکه احساس امنیت به رشد و شکوفایی و اقتصاد یک کشور و منطقه کمک می‌کند، گفت: ازاین‌جهت پلیس با تمام توان خود به جهت ایجاد امنیت تلاش شبانه‌روزی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان و قاچاقچیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین محموله قاچاق کالا در نهاوند با هوشیاری مأموران کشف و ضبط‌شده است.

ملکی بیان داشت: نیروی انتظامی نهاوند این شهر را برای قاچاقچیان ناامن کرده است و در این راه نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم.

وی توقیف یک خودرو ایسوزو حامل کالای البسه قاچاق را نمونه‌ای از این کشفیات عنوان کرد و گفت: از این خودرو بیش از 4 هزار ثوب انواع البسه قاچاق کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: در راستای طرح برخورد با کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی یک دستگاه کامیونت را توقیف کردند که در بازرسی به‌عمل‌آمده از خودرو مذکور چهار دستگاه یخچال ساید بای ساید به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی کشف بیش از صد هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری و کشف چک‌پول‌های تقلبی و کشف البسه قاچاق را از دیگر مأموریت‌های این نیرو در راستای مبارزه با قاچاق عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: مقابله با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان است و همکاری شهروندان در این خصوص کمکی مؤثر در برخورد به‌موقع و قاطع پلیس خواهد بود

ملکی اظهار داشت: نقش مشارکت مردم در تولید امنیت و اثربخشی آن در این راستا نقشی بی‌بدیل بوده فلذا می‌طلبد شهروندان نسبت به موضوعات پیرامون خود حساسیت بیشتری داشته و هرگونه موارد مشکوک را نیز به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما