تازه های سایت

کد مطلب: 32788
4. مهر 1396 - 8:47
به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه مقاومت شهید مطهری و کانون بسیج هنرمندان نهاوند عصر شعر و خاطره در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم محمود مصباح مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته دفاع مقدس را تجلی‌گاه عشق و ایمان رزمندگان اسلام دانست و گفت: ما به‌واقع وجود امدادهای غیبی را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: ما امروز دورهم جمع شده‌ایم تا یادآوری کنیم و ارج نهیم رشادت، دلیری و اخلاص رزمندگان این مرزوبوم را در 8 سال دفاع مقدس و به نسل جوان نشان دهیم که جوانان این کشور چه رشادت‌هایی از خود نشان دادند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: دفاع مقدس تبلور اندیشه اسلامی و پیروی از رهبری بود که باعث شد سپاه اسلام که تعدادش ازنظر کمی بسیار پایین‌تر و ازنظر امکانات و تجهیزات نیز بسیار ضعیف‌تر بود باقدرت ایمان و اعتقاد و حس میهن‌پرستی بر دشمنی تادندان‌مسلح که تمامی مستکبران جهان حامی او بودند پیروز شود.

وی اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس فرزندان این مرزوبوم از زن و مرد، پیر و جوان اسلحه به دست گرفتند و برای دین و سرزمین و اعتقادشان جنگیدند و اما امروز جنگ در جبهه‌ای دیگر در جریان است و این جبهه تهاجم نرم و فرهنگی است و این وظیفه اهالی فرهنگ و هنر را بسیار سنگین می‌کند.

مصباح گفت: امروز سلاح قلم، ایده و تفکر است و شما که سردمدار این مبارزه و رهرو راه این هستید بایستی تلاش کنید و پای انقلاب، آرمان‌ها، ارزش‌ها و خون‌هایی که مردم تقدیم این کشور کردند راسخانه بایستید.

در ادامه تعدادی از شعرا به ارائه آثار خود با موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پرداختند.

همچنین 2 نفر از شعرای پیشکسوت و ایثارگر سال‌های نبر حق علیه باطل خاطراتی از آن روزها را بازگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما