تازه های سایت

کد مطلب: 32780
30. شهريور 1396 - 10:15
یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار خریدوفروش خودرو در حالی با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه شده است که همچنان در این بازار رونقی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد جانجان در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: برخلاف پیش‌بینی‌ها که با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از منابع مردم به سمت بازار خودرو هدایت می‌شود هنوز محقق نشده و بازار خودرو همچنان کم رونق است.

وی اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی تابعی از نیاز و تقاضای مردم برای خریدوفروش خودرو است ولی برای چندمین بار قیمت خودروهای داخلی افزایش یافت تا مردم هم به همین خاطر از خریدوفروش خودروها چشم‌پوشی کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: روند افزایش قیمت خودرو در حالی ادامه دارد که برخی از شرکت‌های خودروسازی از نیم میلیون‌تا یک‌میلیون تومان نیز محصولاتشان را افزایش داده‌اند و با مشاهده قیمت روزانه خودروها این تفاوت قیمت‌ها را مشاهده می‌کنید.

وی عنوان کرد: پس از درخواست شرکت‌های خودروسازی داخلی از شورای رقابت برای افزایش قیمت برخی خودروها و تائید این شورا بازار خودرو از اوایل ماه گذشته هرروز شاهد بالا رفتن تدریجی قیمت خودروهای مختلف بوده است.

جانجان افزود: این افزایش قیمت‌ها در حالی است که بازار خودرو هنوز نسبت به کاهش نرخ سود بانکی واکنش نشان نداده و علی‌رغم پیش‌بینی‌ها برای هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مختلف ازجمله خودرو اما این بازار رونق چندانی پیدا نکرده است.

وی گفت: بازار خریدوفروش خودرو در حالی با افزایش مجدد قیمت‌ها برای سومین مرحله مواجه شده است که همچنان در این بازار رونقی وجود ندارد و مردم تمایلی به خریدوفروش ندارند.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: گرانی خودرو به سومین شرکت خودروسازی رسیده است و گفته می‌شود که محصولات این شرکت بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

وی گفت: در حال حاضر مشخص نیست افزایش قیمت خودرو در سال 96 بر چه اساس و ضوابطی است و باید در بخش قیمت‌گذاری درزمینهٔ قیمت و کیفیت آن موردبررسی قرار گیرد.

جانجان افزود: هرچند که بر اساس نرخ تورم سالانه افزایش قیمت خودرو در هرسال قابل توجیه است ولی افزایش قیمت خودروهای داخلی در چندین نوبت در سال قابل‌قبول نیست و باید راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: سؤالی که مردم از مسئولان دارند این است که حالا که قیمت خودروها افزایش‌یافته است این افزایش قیمت تا چه اندازه در ایمنی و ارائه آپشن ها به خریداران تأثیرگذار است یا نه؟

وی گفت: با توجه به افزایش تولید بیشتر خودرو در کشور این افزایش تولید باید با کاهش قیمت همراه باشد ولی عملاً موجب افزایش قیمت شده است که باید جلوی این کار گرفته شود.

جانجان بیان داشت: توجیهات تولیدکنندگان در مورد افزایش قیمت خودروها این است که گرانی مواد، ابزار و وسایل باعث این موضوع شده است ولی در عمل هیچ گشایشی در بازار خودرو مشاهده نمی‌شود.

وی در پایان بابیان اینکه گران بودن تسهیلات و سود بانکی بالا می‌تواند از دیگر دلایل افزایش قیمت خودرو باشد، گفت: با این روند معلوم نیست تا پایان سال 96 چند مرحله دیگر باید شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم و مبنای این افزایش‌ها چه چیزی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما