تازه های سایت

کد مطلب: 32391
11. شهريور 1396 - 8:23
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مسئله مهمی که در مورد سد گرین وجود دارد این است که عده‌ای اندک که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، این روزها سیاه نمایی کرده و با دادن اطلاعات غلط سعی در ایجاد خدشه در اعتماد مردم‌دارند.

حسن بهرام نیا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو،  با اشاره به پروژه سد گرین نهاوند که مهم‌ترین مطالبه چند سال اخیر مردم برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی است، گفت:30 سد از برنامه اجرا خارج‌شده بودند که تنها سدی که با تلاش و پیگیری به چرخه اجرایی بازگشت سد گرین نهاوند بود.

وی اظهار داشت: این سد با 350 میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری توسط شرکت مجری "سد کارون "ظرف مدت 3 سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه داد: تفاوت کار اجرای این پروژه در این است که اگر قرار بود با اعتبارات دولتی به انجام برسد، ممکن بود به دلیل عدم اختصاص اعتبار سالیانه، کار اجرای آن در زمان مشخص‌شده به سرانجام نرسد ولی با موافقت‌نامه و تضمینی که از دولت و سازمان برنامه‌وبودجه دریافت شده، سرمایه شرکت مجری به‌اضافه سود 16 درصدی هزینه‌های انجام‌شده، به‌صورت مرحله‌ای بازگشت خواهد شد.

وی اظهار داشت: اما مسئله مهمی که در مورد سد وجود دارد این است که عده‌ای اندک که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، این روزها سیاه نمایی کرده و با دادن اطلاعات غلط سعی در ایجاد خدشه در اعتماد مردم‌دارند.

بهرام نیا گفت: من از آن‌ها می‌خواهم که تغییر رویکرد بدهند، تغییر نگاه بدهند و با مردم همراه شوید. ایجاد این سد به نفع همه مردم است.

وی اظهار داشت: پیش‌ازاین می‌گفتند که شروع مجدد کار سد غیرممکن است و اگر به سرانجام رسید، ما آنچه را که وعده داده‌اید تائید می‌کنیم که البته درست هم می‌گفتند انجام کاری محال ممکن شد و حالا که سد به چرخه اجرایی بازگشته و عملیات آن شروع خواهد شد، به شکل‌های دیگر سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در مردم رادارند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: شایعه کرده‌اند که قرار است آب سد نهاوند به همدان منتقل شود که این مطلب از اساس کذب است همدان دارای دو سد است، رزن سد دارد و تویسرکان هم به همین شکل و عملاً امکان این کار منتفی است.

بهرام نیا بیان داشت: من اطمینان می‌دهم که یک قطره از آب سد نهاوند به‌جایی دیگر منتقل نخواهد شد و همه صرف آب شرب شهرستان و سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و بخش کمی هم در حوزه صنعت به مصرف خواهد رسید.

وی افزود: در کنار سد تصفیه‌خانه‌ای ایجاد خواهد شد و آب شرب سالم برای مردم شهرستان و عمدتاً روستاهایی که در دسترسی به آب شرب سالم مشکل داشته‌اند، تأمین خواهد شد.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: حجم مخزن این سد 22 میلیون مترمکعب است که 19 میلیون مترمکعب مصرف شرب، 3 میلیون مترمکعب مصرف صنعت و با توجه به ظرفیت خروجی آب، 35 میلیون مترمکعب از سرریز آن برای مصرف کشاورزی شهرستان استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت: اما در مورد تغییرات سد، پیش‌ازاین سد پیوست زیست‌محیطی نداشت و حجم آب پشت سد یک متر بالاتر از سرچشمه گاماسیاب قرار می‌گرفت که موجب کور شدن سرچشمه و بازگشت حجم زیادی از آب به سمت کهمان می‌شد اما در شرایط فعلی تراز آب نیم متر پایین‌تر از سرچشمه است که علاوه بر حفظ محیط‌زیست، باعث ایجاد و رونق گردشگری در منطقه نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

دانشگاه علوم پزشکی نهاوند_دانشگاه صنعتی نهاوند_دانشگاه داروسازی _دانشگاه علوم گیاهان دارویی/پالایشگاه نهاوند_پتروشیمی نهاوند_فرودگاه نهاوند_راه آهن دوم نهاوند_کشف معبد لائودیسه_ایجاد ایالت ماه نهاوندایران.از مطالبات به حق مردم این دیار است.

دیدگاه شما