تازه های سایت

کد مطلب: 32186
27. مرداد 1396 - 14:53
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: کسانی که با طرح مسائلی همچون آشتی ملی و ادعای رفع حصر فتنه گران، سعی در بازیابی آبروی رفته ی خود نزد ملت هستند؛ بدانند که تبدیل شدن فتنه گرمجرم به مدعی مصلح غیر قابل وقوع است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی روزبهانی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند گفت:در ابتدا یاد و خاطره ی شهدای عزیزمان  را گرامی میداریم چون حججی و حججی ها، با بذل قهرمانانه ی جان خود چنان حجت را بر ما تمام نمودند که نه تنها ما بلکه آیندگان نیز بدانند آزادگی و آزادمردی، ایستادگی در مقابل دشمنانی است که با روش های مختلف، به دنبال غرق کردن ما در فرهنگ به ظاهر مدرن لیکن پوچ و خالی خود هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: در آستانه ی کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد لازم به یاداوریست که ملت ایران از حدود یک صد و سی سال پیش تاکنون، بارها و بارها در فرازهایی از تاریخ خویش مانند قیام تنباکو، جنبش مشروطه، نهضت ملی نفت و انقلاب اسلامی ۱۳۵۷، باور عمیق خویش به آرمان‌های خود را در راستای رهایی از دیو دو سر استعمار ابراز داشته و در این مسیر طولانی، ضمن پرداختن هزینه‌های فراوان، تجربه‌هایی بی‌بدیل اندوخته است.

روزبهانی افزود: تجربیات تاریخی نشان می‌دهد که ایرانیان همواره نسبت به حفظ تمامیت ارضی و استقلال خویش توجه اساسی داشته و هیچ‌گونه پذیرشی نسبت به هرنوع تغییر که ریشه در خواست بیگانه داشته باشد، ندارند و در شرایطی که امنیت و منافع ملی و آرمان های انقلابی در معرض مخاطره قرار گیرد، جناح های سیاسی مختلف در مقابل هر تجاوزی ایستادگی می‌کنند و لازم است آمریکا و آمریکا دوستان از عاقبت این کودتا درس بگیرند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان  گفت: جوان انقلابی تشنه حقیقت و فهمیدن و آگاه شدن در همه مسائل اعم از سیاسی، فرهنگی و مذهبی است و نماز جمعه می‌تواند این تشنگی را برطرف سازد و پاسخگوی این نیاز فطری مردم و جوانان باشد.

روزبهانی اظهار داشت: مجلس محترم شورای اسلامی در آستانه رای اعتماد دادن به اعضای دولت جدید است؛ کابینه دولت دوازدهم نباید عناصری پیر، ناکارآمد،‌ از نفس افتاده و دنیادوست حضور داشته باشند، از افرادی که وابسته به جناح و گروهی هستند یا از عناصر فتنه 88 و عناصر جاده صاف‌کن اسنادی مانند سند 2030 نباید استفاده شود.

وی گفت: باید مراقب نفوذ افراد یا جریانات دشمن باشیم و مجلس باید در رد یا تأیید کابینه جدید دقت کرده و به افرادی مردمدار، مؤمن، انقلابی،ساده زیست، تشنه خدمت و غیر وابسته به آمریکا رأی بدهد.

عضو قرارگاه عالی شهید همدانی بیان داشت: نمایندگان مردم استان ما در مجلس بهتر از ما میدانند و فقط من باب یادآوری میگوییم که اگر چند صباحی صندلی مسئولیت برای آنهاست این صندلی برای خدمت است نه لابی‌گری و سیاسی‌کاری؛ اکنون که زمان دادن رأی اعتماد است نمایندگان باید روی مصالح نظام غیرت داشته باشند و مطابق با آنها رأی دهند نه مطابق با وعده‌ها؛ وزیری را که در فتنه 88 فعالیت داشته نباید تأیید کنند؛ وزیری که به دنبال خدمت و نه خیانت باشد، وزیری که برای تصویب حقوق های نجومی تلاش نکند و وزیری که به دنبال توجیه اعمال استکبار باشد را بر سر کار نیاورند.

روزبهانی گفت: لازم به یادآوری است که سابقه ایستادگی ملت ایران در صحنه های گوناگون گذشته همچون راهپیمایی های مختلف و افتخار آفرینی شهیدانی همچون شهید حججی است که این تذکر را به آنانی که با طرح مسائلی همچون آشتی ملی و ادعای رفع حصر فتنه گران، سعی در بازیابی آبروی رفته ی خود نزد ملت هستند میدهد که تبدیل شدن فتنه گرمجرم به مدعی مصلح غیر قابل وقوع است و اولویت مسئولین و مردم نیز مسائل معیشتی و اقتصادی است نه رفع حصر.

وی اظهار کرد: دولت منتخب نیز باید از اختلاف‌افکنی و ایجاد دوقطبی‌ها بپرهیزد نه اینکه منتقدان را به عدم وحدت‌گرایی متهم کند، آیا درست است انتظار داشت که بگوییم تمام کارها خوب بوده و هیچ انتقادی از مشکلات و ایرادات نداشته باشیم؟ آیا درست است انتظار داشت بگوییم برجام همه چیز آورد و چیزی نبرد؟ آیا درست است انتظار داشت گناهان و اشتباهات و رانت ها فساد های خویشاوندان برخی مسئولان را نادیده بگیریم؟

روزبهانی گفت: در این بین مسئولین نباید از ظرفیت دانشجویان و جوانان غافل شوند چراکه ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم به شرطی که ریاست جوان‌گرایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تقوای فردی یعنی هر کس بین خود و خدا سعی کند از جاده صلاح و حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد و تقوای سیاسی یعنی هر کس که در کار سیاست است، سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان عنوان کرد: سیاست ابدا به معنای فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی نیست؛ سیاست یعنی اداره درست جامعه که این جزو دین است نه جولانگاه رانت و ویژه‌خواری و رشوه و پارتی و اختلاس؛ پس تقوای سیاسی، یعنی انسان در میدان سیاست، صادقانه عمل کند؛ این جهت مسئولان باید در این امر دقت کنند.

روزبهانی اظهار داشت: ما اکنون از گذشته مقتدرتر هستیم و می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم، ملت مؤمن و انقلابی ما به رهبری امام خمینی (ره) در راستای حاکم کردن دین اسلام در سراسر دنیا کار کرده‌اند و دنیای اسلام وظیفه دارد مانند پیامبر (ص) روح اسلام را در دنیا بدمد و راه تازه‌ای ایجاد کند.

وی ادامه داد: مرحله بعدی ایجاد دولت اسلامی است که منظور از دولت تمام قوا هستند، همه مسئولان باید فکر و ذهن اسلامی داشته باشند، دولتمردان ما باید از بن دندان معتقد به اسلام ناب محمدی (ص) باشند، اما اسلام ناب در تقابل رو در رو با اسلام آمریکایی است و اسلام آمریکایی دو شاخه دارد، یکی اسلام متحجر و دیگری اسلام سکولار است.

مسئول هیأت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: باید افرادی سر کار باشند که از اسلام آمریکایی دوری گزینند و جهاد کبیر باید سرلوحه دولتمردان باشد، وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید نصب‌العین مسئولان شود و اکنون که مردم ایران اعتماد دوباره خود به نظام را نشان دادند و در صحنه انتخابات با شور و شعور و اراده حضور یافتند، باید بدانند رأی مردم بصیر و آگاه تا زمانی پشت دولت است که دولتمردان به هیچ وجه مرعوب آمریکا نباشند.

و اما نکاتی کوتاه در مورد شهرمان نهاوند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آسیب ها و معضلات اجتماعی باری شده بر روی شانه های تک تک دغدغه مندان و وظیفه ی همه ماست که برای بر طرف کردن آن ها کمرهمت ببندیم و البته لازمه تحقق این امر همبستگی و داشتن اراده قوی است که به حمدالله این حقیقت روشن در وجود مردم عزیزمان نهادینه شده است.

روزبهانی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی از قبیل بیکاری، فقر، بی خانمانی،  وابستگی به دارو و اعتیاد اگر به موقع شناسایی و کنترل نشود جامعه را به سوی تباهی می کشاند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان  گفت: لذا همینجا از مسئولان محترم استان و شهرستان عاجزانه تقاضا دارم توجه اساسی به این امر  در جهت حمایت قاطعانه از جوانان  و استان و شهرستان را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند و در این راه،ایجاد بستر های انگیزه و رشد معنوی و آشنایی بیشتر با آرمانهای انقلاب اسلامی می تواند کمک بسزایی در رشد و تعالی شهرستان و استان و نهایتا کشور عزیزمان داشته باشد.

وی بیان داشت: نهاوند بحمدلله از ظرفیت نخبگان خوبی برخوردار است و عنایت به کشاورزی میتواند مشکلات معیشتی و اشتغال بخش عمده ای از مردم را برطرف کند؛ توجه به مسئله صنعت کشاورزی در گرو سه بخش مهم و زیرساختی آبیاری ،مکانیزاسیون و مسائل علمی میتواند به افزایش بهره وری منجر شده و کشاورزی و شیلات را از بحران نجات دهد؛ چنانچه در رابطه با مسئله صنعت و شرکت های کوچک صنعتی و دانش بنیان، سه مسئله اساسی یعنی سرمایه گذاری زیرساختی ،توجه به آموزش های مورد نیاز اساسی و کنترل عرضه و تقاضای بازار از طریق حذف واسطه های غیر ضروری میتواند باعث تحول در بخش صنعت شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما