تازه های سایت

کد مطلب: 31931
9. مرداد 1396 - 8:18
مسئول مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند گفت: با کمک مجمع خیرین ازدواج آسان و در چندین جشن گل‌ریزان ویژه ازدواج از سال ۹۵ تا الآن ۷۰۰ زوج به بخت رفتند.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام گودرز سیفی مسئول مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند در حاشیه ششمین جشن گل‌ریزان ویژه ازدواج آسان در نهاوند اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند ازسال 93 تا الآن ششمین جشن گل‌ریزان ویژه ازدواج آسان را با کمک خیران برگزار کرده است

وی گفت: با کمک آستان مبارک امام‌زاده محمد و خیران نهاوند 50 زوج جوان که در طرح ازدواج آسان شرکت کنند به‌صورت رایگان به مشهد اعزام می‌شوند.

سیفی افزود: ششمین جشن گل‌ریزان ازدواج آسان در نهاوند با ورود پرچم حضرت معصومه (س) به نهاوند و محل برگزاری این جشن آغاز شد و خیران مبلغ خوبی را برای کمک به زوج‌های جوان کمک کردند.

مسئول مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند بیان کرد: مجمع خیرین ازدواج آسان نهاوند از نخستین روزهای شروع به کار خود در سال 93 تافلان نزدیک به 20 مراسم جشن ازدواج آسان به سبک ایرانی اسلامی علوی و فاطمی را برای جوانان برگزار و صدها زوج جوان را برای تشویق دیگران به مشهد اعزام کرده است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر ترویج ازدواج آسان ایرانی اسلامی به سبک علوی و فاطمی توسط رسانه‌های جمعی و در ایام ولادت امامان و دهه کرامت تأکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم از ابتدا تا انتها بسیار ساده و آسان است به‌طوری‌که حتی برای خرید جهیزیه از کالای ایرانی و تولید داخلی استفاده می‌شود و همه اقشار با هر درآمد و طبقه اجتماعی می‌توانند در آن شرکت وزندگی خود را به‌دوراز اسراف و تجمل‌گرایی شروع کنند.

وی افزود: مجمع خیران ازدواج نهاوند که یک تشکل و مجمع غیردولتی و مردمی است که با هفت هیئت مؤسس تشکیل و باهدف گسترش ازدواج آسان استفاده از کالای ایرانی و تولید داخلی که شامل مهریه سبک، دوری از تجمل‌گرایی، جلوگیری از اسراف و تبذیر با کمک افراد خیرخواه فعالیت خود را شروع کرد.

سیفی اظهار داشت: تا لان بیش از یک‌ششم کل ازدواج‌های ثبت‌شده در شهرستان فعالیت داشته و در این مدت بیش از 700 ازدواج آسان توسط اعضای مجمع ازدواج‌های آسان در آستان حرم مطهر امام‌زاده محمد و در دیگر مکان‌های شهرستان برگزار شد.

وی افزود: یکی از شروط اصلی و مهم ما در تسهیل ازدواج آسان جوانان در ابتدا حل کردن هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج شامل مراسم، عقد و عروسی، کمک به خرید جهیزیه و سفر زیارتی برای افراد بی‌بضاعت مشکل مسکن و اجاره آن و در مرحله‌های بعدی کمک به ایجاد اشتغال و برطرف کردن بیکاری زوجین می‌باشد.

مسئول مجمع خیران ازدواج آسان نهاوند عنوان کرد: در سال 95 از طرف بانک‌های عامل موجود در شهرستان نهاوند نزدیک به 16 میلیارد تومان وام ازدواج به بیش از 1620 زوج جوان پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما