تازه های سایت

کد مطلب: 31914
8. مرداد 1396 - 20:47
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: میزان پرداخت تسهیلات خود اشتغالی برای مدد جویان زیر پوشش نهاوندی در سال جاری 300 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی محمد محمدی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به 103 تن از مددجویان زیر پوشش بهزیستی نهاوند مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون ریال وام خود اشتغالی پرداخت شد که این رقم در سال جاری به 28 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود: در پرداخت وام‌های خوداشتغالی به مددجویان اولویت با حوزه توانبخشی و زنان بی‌سرپرست است و پس از آن نیز بهبود یافتگان اعتیاد نیز در اولویت بعدی قرار دارند که در این زمینه امسال پنج درصد از وامهای خود اشتغالی به این بخش اختصاص یافته است.
وی در خصوص پرداخت وامهای خود اشتغالی در سال جاری گفت: اعتبار سال جاری برای جامعه هدف سازمان در حوزه های اجتماعی و توانبخشی است و به افرادی پرداخت می شود که دارای گواهینامه مهارت از فنی و حرفه ای باشند و علاوه بر آن به دیگر افرادی که در عرصه های کشاورزی ، دامداری ، قالیبافی ، کامپیوتر و قالی بافی فعال هستند نیز پرداخت می شود.
محمدی جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان را 9 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: در بحث حوزه پیشگیری شامل معلولان جسمی، بینایی و شنوایی سه هزار و 602 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 508 نفر مستمری بگیر این اداره هستند و یک هزار و 385 نفر دیگر نیز از خدمات روستایی بهره مند هستند.
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: در بخش اجتماعی بهزیستی شهرستان که بیشتر به زنان بی‌سرپرست، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات لازم را ارائه می‌دهد، برای 180 زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد، 156 پرونده تشکیل شده و ماهیانه به آنها مستمری پرداخت می‌شود و علاوه بر آن، سایر خدمات در اختیار آنان قرار می گیرد.
تاکنون بیش از سه هزار معلول در نهاوند شناسایی شده که این معلولیت ها در زمینه های شنوایی، ذهنی ، اعصاب و روان و جسمی حرکتی است که نیمی از معلولان شهرستان را جسمی و حرکتی تشکیل می دهند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

انتهای پیام /

دیدگاه شما