تازه های سایت

کد مطلب: 31689
24. تير 1396 - 15:20
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: مراسم تجلیل از هنرمندان تئاتر و خوشنویسی در محل انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در این مراسم گفت: هنرمندان از جایگاه ویژه‌ای در سطح جامعه برخوردارند و در مسائل مختلف تأثیرگذارند و از این میان هنر خوشنویسی در این شهرستان با حضور اساتید برجسته و هنرمندان بسیار خلاق و خوش‌ذوق همواره یکی از نقاط قوت ما بوده و تربیت هنرمندان خوشنویس در دوره‌های گوناگون و در رتبه‌ها و سطوح عالی بر این ادعا شاهد است.

وی اظهار داشت: هنر خوشنویسی برگرفته از روح پاک و خداجوی هنرمند خطاط است که به بهترین نحو و حالت ممکن بر کاغذ نقش می‌بندد و تصویری زیبا و خارق‌العاده را در معرض دیدگان ما قرار می‌دهد و زمانی که این زیبایی برگرفته از آیات قرآن کریم باشد زیبایی و تأثیرگذاری بسیار بالاتری خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند آموزش، پژوهش و تحقیق را در رشته‌های مختلف هنری ضروری دانست و افزود: زمانی که آموزش، پژوهش و تحقیق در رشته‌های مختلف هنری به کار گرفته شود این رشته‌ها ماندگار و تأثیرگذار خواهد شد.

مصباح گفت: استادان، هنرمندان و انجمن‌های این شهرستان از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار باشند و تجلیل از هنرمندان بسیار ارزشمند است و باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.

وی افزود: نهاوند شهر فرهنگ و هنر است و مردم این دیار از دیرباز در پی دانش و علم‌اندوزی بوده‌اند.

مدیر اداره ارشاد نهاوند گفت: برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان خود نوعی ظرفیت‌سازی است که روحیه کار مشارکتی و احترام متقابل هنرمندان و فعالان دیروز و امروز را بهبود می‌بخشد و اگر می‌خواهید فرهنگ و هنر شهرستان رشد بیشتری داشته باشد، باید در کنار هم قرارگرفته و روحیه مشارکت جمعی داشته باشید.

وی بابیان اینکه زبان هنر بسیار تأثیرگذار است، افزود: زبان هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

در ادامه این مراسم محمدتقی قیاسی مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان نهاوند نیز گفت: هنر خوشنویسی در این شهرستان نهادینه‌شده و ما شاهد تبلور هنرمندان خوشنویس برجسته‌ای در نهاوند بوده و خواهیم بود.

وی افزود: تعلیم و آموزش بیش از 1500 هنرجوی خوشنویس، کسب عناوین برگزیده در جشنواره‌های گوناگون، برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در مناسبت‌های مختلف سال و حمایت تولیدات هنرمندان خوشنویس از اقدامات انجام‌گرفته توسط این انجمن در شهرستان است.

قیاسی گفت: با حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور فعال‌تر خوشنویسان برگزیده در انجمن شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر هنر خوشنویسی در نهاوند باشیم.

در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح از سال‌ها تلاش و فعالیت آقایان تیمور نجیبی، حسن فرهادی، صمد سوری، محمدحسین جعفری، سید بهاءالدین حسینی، سجاد مفرد طاهری، علی میرزایی، علی شهبازی و حسین سلگی در عرصه خوشنویسی شهرستان تقدیر شد و هدایایی به‌رسم یادبود به آنان اهدا شد.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1396/04/24/dsc04773.jpg

انتهای پیام/

دیدگاه شما