تازه های سایت

کد مطلب: 31366
2. تير 1396 - 13:45
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خانواده داغدار مرحوم علی مولوی اهل روستای وشت ازتوابع شهرستان نهاوند با اهدای اعضای بدن این مرحوم به 3 نفر زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: متاسفانه چندروز پیش پزشکان مرگ مغزی علی مولوی مرد ۴۵ ساله نهاوندی ساکن روستای وشت از توابع شهرستان نهاوند را تاییدکردند.

دارابی گفت: با اعلام مرگ مغزی این جوان ، پزشکان با خانواده داغدار وی صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار شدند که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد، گفت: خانواده مرحوم علی مولوی با اهداء اعضای بدن این مرحوم به 3 نفر زندگی دوباره ای بخشیدند تا تپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان داشت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی هربیشتر و بهتر به مردم است.

وی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستانها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1396/04/02/photo_2017-06-23_13-55-43.jpg

انتهای پیام/

دیدگاه شما